Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:Sitter en spärr/låsning man måste trycka in innan man börjar dra.
Tack för svar Volvo B20. Det är just det som jävlas. Hur jag än trycker på låsflärpen, så går det inte att lossa. Är det endast en låsflärp/-flik som "håller ihop" kontaktsycket?
Efter att rensat bort all skit, har jag lokaliserat två möjliga uttag i plasten. Ett smalt drygt ca 5 mm och ett bredare. Har tryckt med både tumme, finger och skruvmejsel i båda men inte lyckats separera stycket genom lirkande. Har dock ännu inte brukat våld, vilket jag befarar kommer inträffa inom kort när en våg av ursinne sköljer över mig ... Då brukar det alltid sluta med att något går sönder.

Lägger ner för idag, fortsätter i morgon ... Tips mottages med tacksamhet.
xAx skrev: tis 04 jun 2019, 16:26 Efter att rensat bort all skit, har jag lokaliserat två möjliga uttag i plasten. Ett smalt drygt ca 5 mm och ett bredare. Har tryckt med både tumme, finger och skruvmejsel i båda men inte lyckats separera stycket genom lirkande. Har dock ännu inte brukat våld, vilket jag befarar kommer inträffa inom kort när en våg av ursinne sköljer över mig ...
Tanken är att man bara ska kunna trycka på spärren så ska den släppa men plasten brukar flexa lite så "haken" släpper inte riktigt. Pillar man upp den lite försiktihgt med tex en smal mejsel så "hakar den ur" lättare

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Jag har även vart i kontakt med Phoenix gold […]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]