Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ABengtsson
Hej

Mitt blåa fina grillemblem är inte längre med mig av någon anledning...Tänkte knappa hem från Hova men osäker på om det är rätt så hoppas ni kan supporta!

Bilens chassinr slutar på 1294526 och enl. Hova passar det from chassinr 118001. Kanske är samma även till nyare v70 också men framgår inte eller är det skillnad? Min är en 2013 MY14 alltså faceliftad. Tack på förhand!

https://www.hova.com/emblem-till-grill- ... -116x28mm/
Användarvisningsbild
av MartinS
Tror den kostade runt 25-30kr hos volvo åf när jag handlade för några år sedan.
av Yaniz
Efter att märket på min V70 behagat lämna sin post var jag inne hos min lokala ÅF och ifrågasatte Volvos kvalitetsimage när man ser var och varannan V70 som saknar klistermärket. Det inger inte direkt förtroende eller premiumkänsla vad gäller kvalitet när de inte kan lösa en så simpel sak som att få märket i emblemet att sitta på plats.

Jag argumenterade för att Volvo borde dela ut dessa klistermärken gratis för att upprätthålla sin kvalitetsimage.

Jag fick därefter ett märke utan kostnad.
av UnleashFusion
Jag har aldrig haft det problemet vare sig på grillen eller på ratten och det sitter som berget men 85% av V70 08- så ser man att märket lossnat från grillen; kan inte säga vad som gäller ratten.
av Yaniz
UnleashFusion skrev:Jag har aldrig haft det problemet vare sig på grillen eller på ratten och det sitter som berget men 85% av V70 08- så ser man att märket lossnat från grillen; kan inte säga vad som gäller ratten.
Jodå, märket på ratten lossnar också. Finns många som råkat ut för detta enligt inlägg här på forumet, bl a jag och det jävliga är att Volvo inte tillhandahåller detta märke, bara det större till senare modeller. Efter mycket sökande fann jag till slut en webbhandlare i USA som säljer rattmärken, men det kostade över 550 kr (inklusive rek och frakt). Det är det dock värt; ser för jävligt ut utan märke på ratten. Det för tankarna till det famösa DDR-åket, premiumbilen "Trabanten".
Användarvisningsbild
av MartinS
Både grill och rattemblem har lossnat på min XC60 som är välskött, antagligen torkar limmet eller något sånt. Grillemblem köper man som sagt bäst på volvo, det till ratten beställde jag för 150kr från USA, det kom i brevlådan på ett par dagar. Rattemblemet var inte identiskt med originalet men helt okej. TIll de lite nyare rattarna (MY11 typ) så finns även rattmärket hos volvo.
av Tompan60
Mitt rattemlem lossnade o var helt. Limmade den men tunt lager Silicon . Sjukt att den inte går att köpa på Volvo
Användarvisningsbild
av Perra83
Inga Volvo emblem har lossnat för mig men däremot R-Design lappen fram på sambons C30. Var bara att limma fast igen.
Ett tag satte Volvo på nya emblem när bilen var inne på service. Är väl inte mer än rätt.

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]