Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dedon
Hejsan! Ser att min XC60 årsmodell 2019 har en räfflad bit ovanför sensus touchpad. Är det en högtalare som ska fungera för det kommer ingen ljud i min bil. Jag har vanligt ljudsystem som man får med när man köper bilen. Dessutom ser jag att det finns små högtalareliknande fyrkanter på taket.. Ska det vara fungerande högtalare med?

tack
av fragge
Det finns ingen centerhögtalare i standardstereon. I tillvalsstereoanläggningarna sitter centerhögtalaren uppe på instrumentbrädan i en rund "bula". Fyrkanterna i taket är nog mikrofoner till handsfree och kanske tempgivare till klimatanläggningen.
av rolfand
Jag har också en xc60 2019 med standard radio system. Enl spec när man köper står där "För att leverera en hög ljudprestanda är XC60 utrustad med tio stycken högtalare och en 6-kanals förstärkare på totalt 220 Watt."
Väldigt svagt ljud i bakre högtalare. Jag har talat med min personliga tekniker, han hittade inget. Talat med min säljare, han skickade vidare till min personliga tekniker. Skickade mail till Volvo i Göteborg, fick svar att ta kontakt med din återförsäljare fastän jag beskrev ärendet i detalj vad som hänt. Skickade svar tillbaka att återförsäljare kan inte hantera detta därefter har man ej hört av sig. Nästa steg är att skicka in till Teknikens värld deras jurister och sedan till ARN (Allmänna reklamations nämnden)
Alla mina andra volvo bilar från 744 till xc70 har haft ljud i de bakre högtalarna.
Mvh rolf
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
rolfand skrev:Jag har också en xc60 2019 med standard radio system. Enl spec när man köper står där "För att leverera en hög ljudprestanda är XC60 utrustad med tio stycken högtalare och en 6-kanals förstärkare på totalt 220 Watt."
Väldigt svagt ljud i bakre högtalare. Jag har talat med min personliga tekniker, han hittade inget. Talat med min säljare, han skickade vidare till min personliga tekniker. Skickade mail till Volvo i Göteborg, fick svar att ta kontakt med din återförsäljare fastän jag beskrev ärendet i detalj vad som hänt. Skickade svar tillbaka att återförsäljare kan inte hantera detta därefter har man ej hört av sig. Nästa steg är att skicka in till Teknikens värld deras jurister och sedan till ARN (Allmänna reklamations nämnden)
Alla mina andra volvo bilar från 744 till xc70 har haft ljud i de bakre högtalarna.
Mvh rolf
Var sitter de bakre högtalarna, dörr eller tak? På My 19 i V90 försvann takhögtalarna (mellan register) och placerades i bakre dörrar.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]