Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
aldrig använt denna nyckel och vet ej riktigt hur man gör det. Om båda originell nycklarna är kvar på jobbet t.ex och min bil är hemma med denna reserv nyckel , kan jag då kunna starta bilen och köra iväg med denna nyckel? Hittar inget ”hål” där man kan sätta in reserv nyckeln.

Sen undrar jag om larmet går på om man öppnar med reserv nyckeln? Vill inte risekera väcka grannarna på morgonen nångång ifall reserv nyckeln behöver användas :-D
Bilagor
7D2961A6-81D2-416B-B670-E732B30A650F.jpeg
7D2961A6-81D2-416B-B670-E732B30A650F.jpeg (621.52 KiB) Visad 2709 gånger
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Volvo1819 skrev: mån 03 jun 2019, 11:51 aldrig använt denna nyckel och vet ej riktigt hur man gör det. Om båda originell nycklarna är kvar på jobbet t.ex och min bil är hemma med denna reserv nyckel , kan jag då kunna starta bilen och köra iväg med denna nyckel? Hittar inget ”hål” där man kan sätta in reserv nyckeln.

Sen undrar jag om larmet går på om man öppnar med reserv nyckeln? Vill inte risekera väcka grannarna på morgonen nångång ifall reserv nyckeln behöver användas :-D
Screenshot_20190603-120759.png
Screenshot_20190603-120821.png
Senast redigerad av 1 LazerHawke, redigerad totalt 0 gånger.
av least
Hur stänger TS av larmet om han endast har nyckelbladet?

Det går inte, han kan heller inte köra iväg med bilen.
Appen kan låsa upp, den kan även sätta på bilens motor för värme - men att köra iväg går inte.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
least skrev:Hur stänger TS av larmet om han endast har nyckelbladet?

Det går inte, han kan heller inte köra iväg med bilen.
Appen kan låsa upp, den kan även sätta på bilens motor för värme - men att köra iväg går inte.
i det fallet får han ta sig till jobbet och hämta nyckeln är jag rädd
av least
Precis, nyckelbladet är endast för att komma in i en bil med batteritorsk.
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Nyckeln på bilden är till handskfacket, den går inte använda till dörrarna. Det borde sitta en likadan nyckel inne i handskfacket. På V90 sitter det en sådan nyckel i en speciell hållare uppe till höger i handskfacket.
av Solomon
helt enkelt det hjälper att komma in till bilen. Ex när du förlorar fjärrnyckel, när batteriet dörr medan bilen låst då hjälper den här nyckeln att lösa dörren genom manual.
Om jag har rätt men rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Med nyckelbladet som finns i fjärrnyckeln inuti är till för att om fjärrnyckelns batteri av någon anledning inte funkar så ska man kunna ta sig in i bilen visst larmet kommer gå igång men som jag fattat det så funkar fortfarande transpondern i nyckeln och på så vis avaktiverar man larmet genom att lägga denna på avsedd plats i bilen

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]