Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Jag har haft min V90cc i 6 veckor nu och är väldigt nöjd på det stora hela, men jag stör mig varje gång jag kör på att blinkersspaken och torkarspaken är för korta. Jag måste sträcka fingrarna eller flytta handen för att nå änden på skpaken. Någon som tycker likadant?

En möjligtvis löjlig anmärkning på en jättefin bil, men i-landsproblem finns det gott om ;-)
av Holloman
Vad vore livet utan I-landsproblem. Har inte stört mig på längden men upplevde i början att motståndet för att "duttblinka" och att manuellt föra den tillbaka till neutralläge var för stort jämfört med vad jag var van vid fårn andra bilar.
av Xanthopteryx
Allt är en vanesak, men det fråntar inte att det kan krävas lång tid för att vänja sig.

Exempel: Vår tidigare Mazda hade farthållare till höger på ratten och volym et.c. till vänster.
Volvon har farthållare till vänster och volym et.c. till höger.

Det händer fortfarande att jag trycker fel, trots att jag har kört Volvovarianten i två år nu!
Mest störigt är det då man skall koppla ifrån farthållaren och i stället lägger på ett telefonsamtal. Man får skylla på att "det bara bröts - jättekonstigt..... uhrm..." =)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Du måste först vrida ett kvarts varv till höger innan du vrider åt vänster, om du blinkar höger.

Annars återställs inte blinkersspaken. Tex om du blinkar höger för att köra av på en avfart från motorvägen och sedan svänger vänster lite längre fram.

Men det är kanske inte så du menar.. 😀
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]