Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joohans
Jag ska kolla på en s60 som har stått i ett år firman har besiktigat den å fått några tvåor på bromsar. Bilen har gått 13500 mil en momentum med 7tums skärm, vad bör man tänka på när man kollar på den
Användarvisningsbild
av Micce1980
Bromsarna ;-) Jo men seriöst, de kan ju inte sälja denna bil med bristfälliga bromsar. Det får de ordna då det annars anses trafikfarligt och så får de byta de sedan ändå. Annars kan som regel en bil stå ett år. Har du länk till den?
av joohans
Ska fixa länk sen ja får välja hur ja vill göra anntingen fixar dom bromsar å om besiktigar den å ja betalar de dom begär eller så sänker dom priset med 10000. En annan fråga va skulle ni säga att en sån bil är värd innan ja skickar länk det är en
D3 -11 manuell momentum 13500 mil
av ridax
Min förra bil stod i 2 år utan några problem. Körde den avställd till Bilprovning och där gick den igenom utan anmärkning. Stärkt av det så ställde jag på den och lät göra service på den. Bromsarna i perfekt skick (just bytt till nya lackerade skivor före avställningen) och parkerad inomhus. Startade upp direkt utan problem.
Kanske batteriet behöver kollas om det inte gjorts något åt det på ett år, men annars verkar inte ett års semester för bilen göra något
Användarvisningsbild
av Cotag
Är det bilen med reg.nr NNGxxx på blocket?
Har den stått inne och kanske t.o.m varit ute på någon provtur så bör väl inte stillaståendet vara något problem. Möjligen nytt batteri och bromsöversyn.
Är det NNGxxx så verkar historiken vara i sin ordning med en ägare mellan 2012-18. Avställd sen 2018-06-29, inte ett helt år alltså.
Tja, prisbild är alltid lurigt. Gillar du färgen (brun)? Manuell låda bör nog vara minst 10 000 billigare än motsvarande automat.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Priset ligger nog rätt bra på det, helt ok o ser ingen anledning till att pruta, om det är den NNGXXX. Sen hade jag väl själv valt en automatare men då får man lägga till lite till. Som den i princip likadana S60 som står i Kalmar, fast då får man ju en D5:a med för de extra pengarna ;-) Kan du fixa bromsarna så är det väl bara att köra, men var beredd på att de skriver en klausul i köpeskontraktet om bromsarna då, se till så att det dessutom enbart gäller bromsarna då med.
av joohans
Den heter Nng ja tror den har Stått både ute å inne under året tanken är ju ner en 10a från deras pris dock fanns de skada på ena skärmkanten hade bilden på de på mms nu. Det är typ liten smäll så de är revor som är igenom lacken å liten buckla på skärmkanten. Färgen är så där lite tråkig bris bild på Volvo när man ska köpa. Ja tittade på en v60 manuell momentum färg blå 22000mil för 85 så s60in har ju 9000 mil mindre på mätaren
av klirre
Min bil hade stått i 6 månader på bilfirman utan att bli såld, förvisso var bilen bara 1 år och hade gått 1850 mil när den ställdes men jag hade ringa problem med bromsar.

Det enda som strulat för mig var batteriet som hade låg spänning, kvittade hur ofta jag laddade så fortsatta bilen klaga. Jag orkade inte tjata på bilfirman utan köpte nytt batteri, sen dess har allt funkar prima.

Så se till att få ett nytt batteri ifall det blir affär. (Har bilen start/stopp så ta det säkra före det osäkra och snacka till dig byte av båda)
av Nantsen
klirre skrev:Min bil hade stått i 6 månader på bilfirman utan att bli såld, förvisso var bilen bara 1 år och hade gått 1850 mil när den ställdes men jag hade ringa problem med bromsar.

Det enda som strulat för mig var batteriet som hade låg spänning, kvittade hur ofta jag laddade så fortsatta bilen klaga. Jag orkade inte tjata på bilfirman utan köpte nytt batteri, sen dess har allt funkar prima.

Så se till att få ett nytt batteri ifall det blir affär. (Har bilen start/stopp så ta det säkra före det osäkra och snacka till dig byte av båda)
Köpte en ett år gammal V60 förra månaden som med hade stått i ca 6mån. Fick samma problem som du med batteriet. Fast handlaren byte batteriet utan någon protest direkt. Bjöd till och med på en gratis fika till mig och frugan på restaurangen som låg bredvid under tiden dom bytte batteri.
av klirre
Nantsen skrev: tis 28 maj 2019, 20:21
klirre skrev:Min bil hade stått i 6 månader på bilfirman utan att bli såld, förvisso var bilen bara 1 år och hade gått 1850 mil när den ställdes men jag hade ringa problem med bromsar.

Köpte en ett år gammal V60 förra månaden som med hade stått i ca 6mån. Fick samma problem som du med batteriet. Fast handlaren byte batteriet utan någon protest direkt. Bjöd till och med på en gratis fika till mig och frugan på restaurangen som låg bredvid under tiden dom bytte batteri.
Jag kanske skulle tillägga att jag köpte bilen lagom till jag skulle flytta 40 mil, närmsta bilia ligger 20mil bort och jag orkade inte köra dit. Dessutom hade jag ett EFB batteri som standard, nu köpte jag ett AGM istället så jag slipper massa batterisyra i batterilådan plus det klarar djupurladdningar bättre.

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&[…]

Original är det alltid halogen i helljusstr&[…]