Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeWe
Jag lyckades slita loss V i V90 bak på bilen med en trasa. Det sitter med en svart tejp. Någon som har tips på hur man dels får bort resterna av den gamla tejpen men även hur man får tag på en ny bra tejp? Kollade med Bilia och där fick man köpa hela "V90" för ett antal hundra kronor, det kändes onödigt.
av UnleashFusion
PeWe skrev: tis 28 maj 2019, 20:23 Jag lyckades slita loss V i V90 bak på bilen med en trasa. Det sitter med en svart tejp. Någon som har tips på hur man dels får bort resterna av den gamla tejpen men även hur man får tag på en ny bra tejp? Kollade med Bilia och där fick man köpa hela "V90" för ett antal hundra kronor, det kändes onödigt.
Går säkert att hitta på t.ex. ebay/amazon men kostnaden blir snarlikt(med tullavgift och jadejadeja) om du nu skulle köpa från bilia.. om jag fick välja hade jag hellre värmt och använt tandtråd eller tråd-liknande och tagit bort resterande för att få det mer cleant :D.. lättare och tvätta också!
av beachman
T-Röd brukar vanligtvis lösa upp tejprester, tror inte det skadar lacken om du inte gnuggar hårt förstås. OBS tar inget ansvar :-D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Köpte ”den bästa” Hornbach har när jag fäste ett Ocean Race emblem på bakluckan. Sitter kanoners!
av Flajjan
Jag tillhör dom som inte vill ha klistermärken på bilen, det samlas skit och är svårt att ta bort.
Sist jag tog bort på en av bilarna så använde jag varmluftspistolen för att värma lite, då lossnade det mesta av den svarta skumgummiaktiva tejpmassan, sen lite T-röd eller liknande. Därefter så får man lägga på ett lager vax. Ganska snabbt och smidigt.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Label off spray från biltema funkar.
Jag har tagit bort allt. Inklusive det blaffiga VOLVO på bakluckan.
av dollarkungen
Fjonsson skrev: fre 31 maj 2019, 15:51 Använde en smörkniv av plast. Tog label-off på resterna. Sprayen löser limmet.
Okey, jag tänkte man kanske sprayade lite innan för att dom skulle lossna lättare. Tack för svar.

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)