Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Funderar på att köpa en begagnad V90, jag har inte koll på hur ev. kampanjer såg ut och hur denna modellen var prissatt för ett år sedan. Kan ni hjälpa mig resonera lite kring nypriset och rimligt begagnatpris? Ganska välutrustad så jag tror inte bilpriser.se klarar att bedöma...?

V90 D4 Inscription 2000 mil MY2019
Teknik Pro
360 Kamera
Klimatpaket
Lastpaket
Läder sport
Panorama
Akusttikrutor
B&W högtalare
Drag
Metallic
Aktiv luftfjädring
19"

Några kommentarer i övrigt? Jag tänkte försöka plöja igenom forumet för att hitta information om tillvalen men kommentera gärna. Är nyfiken på luftfjädringen om detta är något man egentligen vill ha?

//Martin
Det är inte så mycket bra erbjudanden på Volvos dyrare bilar, mer typ du får en takbox några tusen billigare eller i bästa fall vinterdäck på köpet. Erbjudanden brukar vara för att få in bilarna till vanliga tjänstebilsnivåer 7,5-8,5PBB (Business advance etc).

För en sån här bil på typ 12-13 pbb tror jag inte dom har någon sån tjänstebilsfokus.

Så rimligt är väl att man gav listpris -10-12% och dom bjöd på en uppsättning kompletta vinterhjul för 20000:- och gummimattorna i bilen och bagaget för några tusen?
Tror inte att jag sett några kampajer ihop med Inscription i princip någonsin för 90-serien. Och jag brukar vara rätt intresserad av just kampanjer.
Det som skulle kunna ha varit är om klimatpaketet (+ VOC) varit nedsatt och så vinterhjulen då. Men inte mer än så.
Går i princip inte att veta om vilka kampenjer som funnits på en begagnad bil eftersom kampanjerna gäller vid order datum och sedan tillkommer ju ett okänt antal veckor innan tillverkning och att bilen blir satt i trafik.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]