Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tusse
Tjena..

Någon som vet om det finns aluminium pedaler till Volvo? Typ: Sådana som finns till BMW. Ser ut som en aluminiumplatta med utgående gummidetaljer, så man ej halkar på pedalen. Finns det kanske R pedaler till Volvo? Tacksam för tips samt länkar till återförsäljare.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tusse skrev:Tjena..

Någon som vet om det finns aluminium pedaler till Volvo? Typ: Sådana som finns till BMW. Ser ut som en aluminiumplatta med utgående gummidetaljer, så man ej halkar på pedalen. Finns det kanske R pedaler till Volvo? Tacksam för tips samt länkar till återförsäljare.
Finns till S40N/V50, C30 och C70.
Användarvisningsbild
av Nexus
XC90_Executive skrev:
Tusse skrev:Tjena..

Finns till S40N/V50, C30 och C70.
Endast på bilia :?: eller finns det andra som säljer liknande??
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
grammse skrev:Endast på bilia :?: eller finns det andra som säljer liknande??
Jag menar orginaltillbehör. Det finns hos din Volvohandlare. Om det inte behöver vara orginal så finns det mycket att välja på. Heico, IPD osv...
av Tusse
Behöver inte vara original, dock så vill jag ha pedaler med inbyggda gummiribbor, så man inte halkar på bara metallen. Tycker att BMW:s M-pedaler ser mkt intressanta ut. Finns det något liknande till volvo S70.

Har du kanske någon länk ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tusse skrev:Behöver inte vara original, dock så vill jag ha pedaler med inbyggda gummiribbor, så man inte halkar på bara metallen. Tycker att BMW:s M-pedaler ser mkt intressanta ut. Finns det något liknande till volvo S70.

Har du kanske någon länk ?
Kan något sånt här passa?

Bild

Länk här! Bläddra ner lite så ser du dom.
av Tusse
Tack för bilden, pedalerna ser mkt intressanta ut. Någon som vet vad de kostar? Finns återförsäljaren Heico i Sverige?

Tacksam för fler bilder samt länkar.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tusse skrev:Tack för bilden, pedalerna ser mkt intressanta ut. Någon som vet vad de kostar? Finns återförsäljaren Heico i Sverige?

Tacksam för fler bilder samt länkar.
SAM bilmode säljer Heicos grejer. 1235 kr kostar pedalerna där.
av Tusse
Hej!

Jag har precis mailat till HEICOS exportavd (Herr Walther) får se vilken prisbild de presenterar, inkl frakt.

Import från Tyskland är väl tull befriad?
Fast Svensk moms tillkommer väl??
Senast redigerad av 1 Tusse, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av uno83
Inom EU betalar man väl moms i landet man köper från? Så tysk moms borde tillkomma, om det inte redan ingår.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]