Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej hej..

Bilen ifråga är en S60 2,5T 2004 med Xenon..

Fick ett antal tvåor sist, det gällde handbroms, högt dimljus och inga torkare på strålkastarna..

Handbromsen är ordnad, strålkastartorkarna är monterade men funktionen är högst tveksam men spolarvatten kommer där det är tänkt att det skall komma..
Det höga dimljuset går inte att justera då justeranordningen har spruckit i plasten..
MEN, går det bra att plocka säkringen som jag minns att någon skrev tidigare ??

/ Vibbe
vibbe skrev:MEN, går det bra att plocka säkringen som jag minns att någon skrev tidigare ??
Säkring eller dra ur sladden. Finns de som kommit igenom genom att tejpa(!) dimljusen också. Men du är väl smart nog att inte använda dimljusen sen? Finns ju en anledning till att de är underkända...
vibbe skrev: fre 24 maj 2019, 11:01 Hej hej..

Bilen ifråga är en S60 2,5T 2004 med Xenon..

Fick ett antal tvåor sist, det gällde handbroms, högt dimljus och inga torkare på strålkastarna..

Handbromsen är ordnad, strålkastartorkarna är monterade men funktionen är högst tveksam men spolarvatten kommer där det är tänkt att det skall komma..
Det höga dimljuset går inte att justera då justeranordningen har spruckit i plasten..
MEN, går det bra att plocka säkringen som jag minns att någon skrev tidigare ??

/ Vibbe

Är du säker på att torkarna på strålkastarna måste funka. Jag besiktade min S70 jag hade modellår 00 med dänmonterade torkare flera ggr. Men det där kan ju vara godtyckligt från en gubbe till en annan. Eller har torkarna med årsmodell o göra?.
Ang dimljusen jag har alltid tagit ut säkringen då jag ej vet att dimljusen står som de skall det har ingen sagt något om. Kan ju vara godtyckligt det med.
Strålkastarrengöring behövs, det behöver inte vara torkare. Sen tror jag det räcker om det sprutar lite vatten och armen rör sig, bilprovningen har nog inget sätt vad jag vet att mäta rengöringseffekten på torkarna?
Andreas12 skrev: fre 24 maj 2019, 14:50 Vill minnas att bara ta säkringen inte är godkänt.
Man måste plocka bort knapp el själva dimljusen men det kanske har ändrats .
På min bil är ena lamphuset skadat så lampa inte går att montera. Eftersom dimljus fram inte fyller någon funktion i mina ögon har jag ryckt säkringen istället för att laga dem. Det har jag kommit undan med hittills, säger bara som det är att den ena är trasig så de är urkopplade om de frågar.
Dimljus behöver 1)inte finnas överhuvudtaget 2)inte lysa 3)OM de fungerar ha rätt ljusbild. Ganska precis så är reglerna vad jag förstår.

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]