Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 
Hej är det någon som vet hur man tar bort kofongaren på s80 . Har lossat 4st muttrar inne i bagaget borrat bort 5 st popnitar sedan efter beskrivningen ska man dra den bakåt men den verkar att den sitter fast i sidan . Är det någon som har en bättre bild än den på beskrivningen (Köpte en volvo org fast krok BRINK ) Mitt mail är tittisvensson463@hotmail,com Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av CarMan
lö skrev:Hej är det någon som vet hur man tar bort kofongaren på s80 . Har lossat 4st muttrar inne i bagaget borrat bort 5 st popnitar sedan efter beskrivningen ska man dra den bakåt men den verkar att den sitter fast i sidan . Är det någon som har en bättre bild än den på beskrivningen (Köpte en volvo org fast krok BRINK ) Mitt mail är tittisvensson463@hotmail,com Tacksam för svar
årsmodell?
av 
Årsmodellen är en 2006
Användarvisningsbild
av CarMan
lö skrev:Årsmodellen är en 2006
då ska du inte lossa alla poppniter som i beskrivningen, bara den översta & en som sitter under
på innsidorna på sidan av stötfångaren så ser man en stor plasthulling som du åetar isät & sen ska den vara löl, kanske behöver ryckas ut i överkant, men det är bara att dra utåt.

dom 4:a muttrarna har du huttat som siter i bakstamen? & glöm inte kabeln på h.sida
av 
Tack för ditt svar ,jag hade tagit bort de nitar som beskrivningen var men den var stum,sedan när jag tog bort de 4 nitarna som var upp till å den nedre så lossnade den tack ännu en gång MVH Leif

Jag har exakt samma fel. Tror felet sitter i m&aum[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]