Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
Man ska inte börja titta efter saker på gamla bilar :-o . Jag har hittat en liten svart plastplupp, den låg i mittkonsolen i det lilla smala facket där. Funderade på vart den skulle sitta och började titta runt i min bil. Upptäckte först att det saknas en lucka, eller ett lock kanske det heter, på kardantunneln, passagerarsidan nere under panelen, en bit upp från golvet. Vad är det som sitter där ?? Vart får jag tag på en "ny" lucka ?
Sen såg jag också att det fattas ett antal av de plastnitar som håller fast inredningen på insidan av dörren !! I nederkant på passagerardörren, där tittar man ju inte så ofta. Vart köper man sådana ?? Vill ju att min bil ska vara hel och fin :-)
av borstarmicke
Delarna köps väl enklast hos närmaste Volvo åf.

Himla käcka återanvändbara dörrclips på V70n, 1:a gen V70 fick jag köpa clips för 120:- när jag bytt låskista då de går sönder vid demontering av dörrsidan...

"Plastnitarna" är alltså dörrclips.
av Anette62
:-D Då blev jag lite klokare vad det gäller dom.
Vad är det för lucka som sitter på sidan av kardantunneln då?
Är det för att man ska komma åt att kolla / fylla på automatlådeolja eller något sådant :nerd:
av Anette62
Försöker lägga in bilder på den lilla pluppen jag hittade, någon kanske känner igen den :-D
20190514_174708-1-1.jpg
20190514_174719-1-1.jpg
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vad är det till för bil?
av Anette62
Det ser ut att vara på rätt ställe. Vad gör den för nytta ??
Kanske Demia här i Ludvika har en begagnad, ( om jag har tur).
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag tror att man tar bort luckan om man vill montera papperskorgen istället, som är under nummer 36 på bilden.
Har inte kollat, men det kan vara samma del som till V70 och S80, har dom inte den på lager kanske det står någon bil där du själv kan plocka delen.
Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]