Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Har en V60 2012 och visste faktiskt inte detta, man lär sig något nytt hela tiden :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kan inte spela upp videon men ja kunskap blir ju sällan tråkigt :-) men detta står även i manualen på sid. 315 ;-) Kan rekommendera att ta hem appen "Volvo Manual", smidig att använda och man har den alltid med sig. Den fysiska manualen har jag passerat till reserhjulsbaljan

Rekommendera att se allt vad "ryssen" har gjort, som detta
av Lobocut
Eller så kan ju bara sätta på vindrutetorkaren och stänga av bilen när dom är i upprätt läge. Jag kommer aldrig ihåg hur man skulle göra när det är dax att byta.
av dannesk
Omöjligt för tillverkare att bygga in nya funktionen om ingen läser manualerna på det man köpt. Gör detta nästan varje dag på vintern så torkarna inte fryser fast då dieselvärmaren värmer upp rutan. Trycka torkarspaken uppåt efter man stängt av bilen är ju enklare än att tajma in än att stänga av motorn med torkarna på så de stannar upprätt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Det hade ju kunnat tänkas att man kunde gjort det under någon meny i bilen med. Det samt kunna sätta parkeringsbromsen i serviceläge där med........ :devil:
av Lobocut
dannesk skrev: tis 07 maj 2019, 18:55 Omöjligt för tillverkare att bygga in nya funktionen om ingen läser manualerna på det man köpt. Gör detta nästan varje dag på vintern så torkarna inte fryser fast då dieselvärmaren värmer upp rutan. Trycka torkarspaken uppåt efter man stängt av bilen är ju enklare än att tajma in än att stänga av motorn med torkarna på så de stannar upprätt.
Klart man har läst manualen, men så jävla ofta är det inte som jag måste ställa upp dom. Men när det väl är dax så kommer jag inte ihåg hur det var.

Och hur kan det var enklare att göra flera extar moment efter att man ha stängt av bilen? Torkarna rör sig inte som blixten, du hinner sätta på torkarna och stänga av bilen med samma hand på första uppsvinget.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är brutalt onödigt att starta bilen och köra torkarna och stänga av bilen mitt i cykeln.

Att hålla upp torkarspaken efter att man har stängt av är väl ändå det enklaste?
av Lobocut
Skulle nog påstå att det är oftare att man har kört bilen och ska ställa upp torkarna när man parkerar. Då blir det ju extra moment om du stänger av bilen för att sedan ställa torkarna i serviceläge.

Egentligen spelar det ingen roll, det går fortare att starta bilen, sätta på torkarna och sedan stänga av bilen.
av Lobocut
Perra83 skrev: ons 08 maj 2019, 01:03 Va?
Stänga av bilen och sedan hålla upp torkarspaken, ser inget extra i det.
Vad du ser och vad det faktiskt är, det är två olika saker.

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]