- ons 01 maj 2019, 22:12
Det var som fan! Vad finns det för anledning? Är det såå dålig kvalité på remmen borde det på typ good will eftersom tiden nästan är halverad.
Moderator: Moderatorer
Lassebus skrev: ↑ons 01 maj 2019, 22:05Stämmer detta verkligen att de ändrat från 24K till 15K mil,ännu en vea skandal eller?linx skrev: ↑tis 30 apr 2019, 18:29 Jag fick tidigare i dag veta att kamremmen ska bytas på min bil (V70 D4 -16) nu vid 14000 mil. Min har dock gått 14500 mil.Det är faktiskt ändrat ifrån 24000mil ner till 15000mil,
Verkstaden kallar den servicen för basservice med kamremsbyte samt aggregatremsbyte. Fick pris på lite mer än 10800:-
Enligt verkstaden har Volvo ändrat miltalet för kamremsbytet från 16000 mil till 14000 mil pga att motorerna har fått en "dålig kamrem" från fabrik.
Och det äller alla VEA-motorer ifrån 2014 och fram tills dagens.
BaraLiteSvenska skrev: ↑fre 10 maj 2019, 12:46 Kom hem precis från verkstad(bytt oljan i växellådan). 15k mil som gäller. Min har rullat nu 17k. Precis köpte bilen (ca 2 vecko sen) och visste inte det, annars hade jag prutat lite från priset. Verkar så att ventilkåps packningen är kass också och läcker olja. Helt fantastiskt! Jag hade en 07 2.4D innan som har rullat 33k utan problem. Jag trodde verkligen att Volvo fortfarande en kvalites bil men verkar inte vara så. Men men det är mitt fel, jag skulle har läst lite mer och skulle har kollat lite mer noggrant bilen innan köp. Bara att fixa grejerna och hoppas att inget annat dyrt dyker upp. (EGR ventilen är bytt iaf)Automat eller manuell?![]()
BaraLiteSvenska skrev: ↑fre 10 maj 2019, 12:46 Kom hem precis från verkstad(bytt oljan i växellådan). 15k mil som gäller. Min har rullat nu 17k. Precis köpte bilen (ca 2 vecko sen) och visste inte det, annars hade jag prutat lite från priset. Verkar så att ventilkåps packningen är kass också och läcker olja. Helt fantastiskt! Jag hade en 07 2.4D innan som har rullat 33k utan problem. Jag trodde verkligen att Volvo fortfarande en kvalites bil men verkar inte vara så. Men men det är mitt fel, jag skulle har läst lite mer och skulle har kollat lite mer noggrant bilen innan köp. Bara att fixa grejerna och hoppas att inget annat dyrt dyker upp. (EGR ventilen är bytt iaf)Vad betalade du för bilen?![]()
Turboslangarna är undersökta under tryck[…]