Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev: tor 02 maj 2019, 19:56 Om det som MickeM skriver är flera autonoma bilar som kan prata med varandra kan man förtäta mycket ja, men har man mänskliga förare framför sig bör systemet nog hålla lagligt avstånd.
Precis. Det är ju verkligheten att förhålla sig till. Om man inte rullar runt lite försiktigt på en parkering. Jag ser potential där. Att bilen parkerar sig själv. När man ser att det fungerar kan man utöka. Kanske varierar det från person till person men jag tycker motorvägskörning är ganska avslappnande. I allafall jämfört med att snurra runt efter en parkeringsplats. Att bara kliva ur och dra igen dörren hade varit smidigare.
270k innan premie.. så ja! Den blir väldligt billig.
20-25 mils räckvidd.
120kW (160hk)
35kWh batteri
Snabbladdning CCS
Solceller integrerad i chassit som ska kunna ge upp till 35km/dygn.
Dragkrok för 750kg-släp!

Lite synd att den är så ful.
Läste med glädje att Sverige fått sin femte Vätgasmack i Umeå. Det hjälpte inte mig så mycket, tyvärr. Närmaste i Sverige är för mig i Göteborg, eller så får jag ta bron över till Köpenhamn. Enligt uppgift så ska det ha tagits fram en ny mindre typ av pump som är flyttbar och enkel att skala upp i takt med att efterfrågan på vätgas ökar. Tankstationen är containerbaserad för att kunna placeras ut nästan var som helst.

Nu kan man tanka vätgas i Göteborg, Leksberg (vid Mariestad), Arlanda, Sandviken och då nu även i Umeå.
Det är ju till och med sämre än att "tanka" en el-bil. Jag får nog vänta ett tag till innan jag köper en vätgasdriven bil. El eller hybrid blir det inte, som jag tidigare sagt.
Det åker 8 nya vätgasbilar i cph nuförtiden som taxi.
Macken är levererad av H2Logic (en av mina studiekompisar grundade det) som såldes nyligen till ett norskt bolag.

Räckvidd är 400 km. Så lite bättre än el-bil. Fast med 4 min tankning.
IMG_9642.jpg
IMG_9642.jpg (166.38 KiB) Visad 323 gånger

Sent from my iPhone using Tapatalk
EjS skrev:Det åker 8 nya vätgasbilar i cph nuförtiden som taxi.
Macken är levererad av H2Logic (en av mina studiekompisar grundade det) som såldes nyligen till ett norskt bolag.

Räckvidd är 400 km. Så lite bättre än el-bil. Fast med 4 min tankning.
IMG_9642.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fast 400km räckvidd runt ett enda tankställe är ju lite tröstlöst ;-)
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 445

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]