Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hankyhank
Hej,

Jag var inne hos en handlare och fick min bil värderad tidigare idag. Till min stora besvikelse blev budet rätt risigt, något säljaren motiverade med att min V70 inte är Momentum-utrustad. Istället går den under beteckningen D3 II, vilket han inte kunde ge en bra förklaring till vad det innebar.

Enligt värderingsmannen saknades ”lite krom och sånt” i jämförelse med en ordinarie Momentum. Utrustningen ska dock vara till stora delar densamma.

Så nu vänder jag mig hit. Vad har jag för bil egentligen? Det är en D3 modellår 2011.
Användarvisningsbild
av apersson850
Just romerska siffran II brukar användas som beteckning på alla V70 från åren 2008-2016, för att skilja dem från tidigare V70N och V70.
Men V70 såldes 2011 i basversion och med utrustningspaketen Kinetic, Momentum och Summum. XC70 såldes bara som Kinetic, Momentum eller Summum.
Volvo verkar inte ha kvar sina gamla broschyrer på websidorna längre.
av Hankyhank
Saken är den att romerska siffror återkommer två ggr i modellnamnet. Det ska tydligen utläsas V70 III D3 II.
av Hankyhank
drbrain skrev: tor 02 maj 2019, 14:24 https://minvolvo.volvocars.se/web/login

Regga bilen där så ser du all utrustning från fabrik och vilket utrustningspaket den har..
Reggade mig där men fortfarande framgår inget om utrustningspaketet. Dock hittade jag märkningen vid b-stolpen på höger sida där det tydligt står Momentum. Frågan är ju bara varför det inte framgår i modellbeteckningen.
Användarvisningsbild
av Någonting
Har du halvläderklädsel, xenonljus, dimljus och high-performance stereon så har du momentum.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Min tidigare bil, dock en V50 MY11, var just en "II".
Det var en Momentum Business Active, som paketet hette.
Användarvisningsbild
av drbrain
Hankyhank skrev:
drbrain skrev: tor 02 maj 2019, 14:24 https://minvolvo.volvocars.se/web/login

Regga bilen där så ser du all utrustning från fabrik och vilket utrustningspaket den har..
Reggade mig där men fortfarande framgår inget om utrustningspaketet. Dock hittade jag märkningen vid b-stolpen på höger sida där det tydligt står Momentum. Frågan är ju bara varför det inte framgår i modellbeteckningen.
Hur ser det ut under "Lär känna bilen -> Bilfakta -> Specifikation"?

Min visar tydligt utrustningsnivå..
Specifikation
Färg Svart Metallic 452
Klädsel FL0100
Modell XC70 II T6 AWD
Modellår 2012
Motor T6
Ordernr 1361134
Reg nr -
Styrning Vänster
Utrustningsnivå Summum
Vin nr -
Växellåda Automat
Användarvisningsbild
av apersson850
Står likadant på min, bortsett från att det är en brun D5, förstås.

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]