Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som tidigare är beskrivet här ovan så har jag likadana "problem". Dock så skyller jag allt på dom breda sommardäcken. När jag kör på vinterdäcken så är det inga problem men så fort sommardäcken är på så spårar det ordentligt. Även om man inte misstänker hjulinställningen är ju det dock aldrig fel att göra en.
Skriv gärna om hur det gick efter hjulinställningen... :-)
Samma här! Har haft 2 stycken v70 och båda har betett sig likadant som du beskriver även med hjulinställning gjord. Stor skillnad på sommar och vinterdäck.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av leiwi
Alla nya bilar jag köpt genom åren (Volvo) har jag i princip kört direkt från volvohandlaren till en Hjulinställningsfirma
Och det har alltid funnits justeringar att göra och då är det fabriksnya bilar vi talar om :-o
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ingen volvo jag haft har spårat eller behövt hjulinställning. De har varit perfekta från fabrik allesammans.

Nu åker jag 245/40-R20 på min XC70 och det spårar inte alls trots 20 tummare och breda däck.
Användarvisningsbild
av Derank
finns ju säkert en och annan som står rättmen generrelt står de flesta fel från fabrik, och det gäller alla märken
VolvoB20 skrev:Ingen volvo jag haft har spårat eller behövt hjulinställning. De har varit perfekta från fabrik allesammans.<br abp="781"><br abp="782">Nu åker jag 245/40-R20 på min XC70 och det spårar inte alls trots 20 tummare och breda däck.
Intressant. Vad kör Du på för däckmärke? På min förra V70 -05, så vid köp satt det på Continental däck som spårade som faan. När det var dags att byta så blev det GoodYear, om jag minns rätt, och spårandet upphörde direkt. Det är inte första gången som jag upplever att Continental är spårkänsligare än dom andra däckmärken jag kör på. Nu tex kör jag på Pirelli, förutom att dom har ett väldigt högt vägljud så tror jag ju att dom är ganska spårkänsliga.
VolvoB20 skrev:Ingen volvo jag haft har spårat eller behövt hjulinställning. De har varit perfekta från fabrik allesammans.

Nu åker jag 245/40-R20 på min XC70 och det spårar inte alls trots 20 tummare och breda däck.
Med den bredden hamnar man aldrig i något spår Bild

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Hej! Jag har en USA-importerad XC90 T8 (2016) och […]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]