Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Nusse77
När jag sålde min V70 idag så sa köparen tvärsäkert att det var en -99 och ingen -00 som jag hade skrivit i annonsen, och jag var lika tvärsäker att det var en -00.
Jag menade att det var en -00 enligt chassinummret där det står ett Y = -00 trots att den är tillverkad i augusti -99. Om det är en -99 så ska det vara ett X.
Och han menade att det var en -99 eftersom den var tillverkad -99.
Jag visade även serviceboken där det står att det är en -00.
Vi höll på och dividera om det här i en kvart innan han gav sig.

Vad är det som gäller egentligen? Luras man om man skriver att det är en -00 trots att den är tillverkad -99?

Förmodligen så var det bara ett försök från hans sida att få ner den ett par tusenlappar.
av Frigge
Det är en modellår -00 även att den registerats innan -00
Helt klart ett försök från köparen eller så visste han inte bättre :wink:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Instämmer med Frigge,
Det är skillnad på Modellår (MY) och tillverkningsår. Man brukar tala om årsmodell dvs. Modellår vilket inte alltid är samma som tillverkningsåret.
Användarvisningsbild
av exup
Ja det är surt kan jag säga,hade jag väntat med min beställning av bil i ca 3veckor så hade jag haft en 08a istället för en gammal 07a :shock:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
exup skrev:Ja det är surt kan jag säga,hade jag väntat med min beställning av bil i ca 3veckor så hade jag haft en 08a istället för en gammal 07a :shock:
sååå snygga fälgar du har!!
:-)-)
Användarvisningsbild
av camaro69
Mattias_F skrev:
exup skrev:Ja det är surt kan jag säga,hade jag väntat med min beställning av bil i ca 3veckor så hade jag haft en 08a istället för en gammal 07a :shock:
sååå snygga fälgar du har!!
:-)-)
Riktiga mexar rims :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har märkt att bilköparna har olika prio.

En del vill veta modellår och de är de som är intresserade av utrustning, typ från och med -05 finns det och det.

Andra halvan vill veta tillverkningsår, för deras prio är om bilen tex har rullat 3 eller 4 vintrar i salthelvetet.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]