Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ok, tack! Ska prova det. Konstigt att dom inte testade uppdateringen på verkstan med det sim som satt i kan jag tycka.... Det är ju, eftersom det inte fungerat, fortfarande fullt (borde vara). Om det var kortet som det var fel på så borde väl verkstaden kommenterat det och inte bara skrivit ”ok”?
askeladden635 skrev:Ok, tack! Ska prova det. Konstigt att dom inte testade uppdateringen på verkstan med det sim som satt i kan jag tycka.... Det är ju, eftersom det inte fungerat, fortfarande fullt (borde vara). Om det var kortet som det var fel på så borde väl verkstaden kommenterat det och inte bara skrivit ”ok”?

Ja det tycker jag är konstigt och synd du inte kunde fråga.
av johbj
Har sett en del spridda trådar om olika abonnemang o sånt man kan ha isf telenor men inte blivit så mkt klokare :-(
Någon som kan rekommendera något sim-kort som skulle kunna funka bra isf telenor?
Lyssnar lite på Spotify, säg ett par timmar i månaden. Samma med Storytel. Någon gång i månaden kopplar barnen upp sina plattor och surfar. Har Navigation som jag vill ha uppkopplad med extra trafikinfo och även kunna ladda ned kartor typ 2 ggr per år eller vad det nu är.
Har även Apple CarPlay och Android (vad det nu heter)
Vill gärna ha separat internet i bilen via eget sim-kort
Priset får gärna ligga på typ max 100:-/mån (om möjligt)
Jag har tele2 mobilabonnemang och då kan man gratis beställa ett ett extra datakort som man laddar med surf. Har haft det i bilen i 4 år utan problem. Kostar 449:- att ladda 60 GB och kortet är då giltigt i 12mån.
Jag kör Telia med ett extra mobilsurfkort (går inte att ringa med, enbart surf) kopplat till mitt huvudabb. för en kostnad om 49kr/mån. Fördelen med Telia är att man har surfpott så all överbliven surf per månad sparas i en pott som man sedan kan fördela på sina övriga abb och i det här fallet så får mitt extra simkort som jag har i bilen ta del av potten, super smidigt och till en rimlig peng!
askeladden635 skrev:Lyckades naturligtvis fippla till det när jag skulle sätta tillbaka simkortshållaren så den ramlade ner i utrymmet under. Idiotkonstruktion. Någon som lyckats med detta och fått upp den ur hålet igen? :mad:
Oj oj, stackars dig... Lyckas med EXAKT samma sak och det är inte lätt, du får vika ned "golvfilten" (du behöver inte ta loss något utan den instoppad i ett spår utmed kanterna som du sedan trär tillbaka filten i) som går upp under handsfacket och sen är det bara att mosa ner handen och känna efter, det är trångt som f** och du kommer riva upp hela armarna, i mitt fall låg den ungefär 10cm framför stolen på en liten "hylla" men som sagt under "golvfilten", hoppas du förstår hur jag menar.

Konstruktionen är för övrigt total katastrof, numera sticker jag in ett kreditkort samtidigt som jag tar i/ur SIM kortet.

Lycka till!
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

Det var felet! Fick bli tejp temporärt till[…]