Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av devildenied
Solomon skrev: fre 26 apr 2019, 17:39
valln skrev:Magnetkopplingen ligger i ac-pumpens remskiva.
Aha men det finns som jag inte förstår. När jag slå på AC det finns en skiva med en rulle men den ligger under generators. Den snurrar när AC på o när man stäng av skivan stå stilla. Menar du den skivan. O om man vill byter ska man byta själva skivan el bara hela rullen?
Skivan snurrar alltid när motorn är på men inte det i mitten om ac:n inte ska gå.
av Solomon
devildenied skrev: fre 26 apr 2019, 19:07
Solomon skrev: fre 26 apr 2019, 17:39
valln skrev:Magnetkopplingen ligger i ac-pumpens remskiva.
Aha men det finns som jag inte förstår. När jag slå på AC det finns en skiva med en rulle men den ligger under generators. Den snurrar när AC på o när man stäng av skivan stå stilla. Menar du den skivan. O om man vill byter ska man byta själva skivan el bara hela rullen?
Skivan snurrar alltid när motorn är på men inte det i mitten om ac:n inte ska gå.

Nu hittar jag ljudet när jag slå på AC det finns en skiva vid rullen utsidan som snurrar och när det snurrar slår det till rullen alltså det finns plats mellan rulle och skivan men när jag slå på AC då skivan och rullen krockar där kommer ljudet titta på videon.
sen ge mig tips ska jag byta bara skivan eller hela rullen.
Jag stå framför bilen o min tjej sitter i bilen o slå på AC sen kommer knaka ljud som nu ser på filmen

av Solomon
devildenied skrev: fre 26 apr 2019, 21:00 Tycker inte jag hör nått konstigt ljud där?
Okej är det vanlig när de knaka varandra jag har varit på hos kompis också sin bil också knacka samma sak men min är lite högre.

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]