Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PrebenV90 skrev: tor 25 apr 2019, 15:55 Tack för informationen
Men jag har fortfarande texten Ready inget grönt A. Så jag har inte fått den uppdateringen.

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk
Även Marsuppdateringen innehåller motorstyrningsoptimering, gissar att det nya menyvalet introducerades där.

Frågan kvarstår dock vad kryssrutan
innebär?

Gör den någon skillnad i eco-mode och coasting?

Hade ju varit grymt om bilen kunde segla fram med motorn avstängd, men det kanske krävs fetare batteri för det!?
Ilduce77 skrev:Jag har mars uppdateringen, men inte det menyvalet.

Skiljer kanske mellan xc och v90..
Kan vi inte i detta forum ordna uppgraderingsträffar där vi ordnar med VIDA abonnemang o installerar senaste Sensus versionen för en hundring? Mycket trist att vänta till nästa service.
HitTheRoadJack skrev: tor 25 apr 2019, 22:39

Kan vi inte i detta forum ordna uppgraderingsträffar där vi ordnar med VIDA abonnemang o installerar senaste Sensus versionen för en hundring? Mycket trist att vänta till nästa service.
👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
av Bigx86
HitTheRoadJack skrev: tor 25 apr 2019, 22:39

Jag är absolut på :) !!!! Men hur går det till med VIDA abonnemang? Vem kan skaffa det?
av Hypoxia
Bigx86 skrev:Intressant, det har kommit en ny April uppdatering som bl.a. berör "Start/stopp"- funktionen ( https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 515970036d ). Kan det vara den som TS har fått in i bilen? I såfall borde man på förardisplayen se ett "Grönt A"- symbol istället för "Ready" ( https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 5163ec6f7e ). TS får gärna titta och återkomma :P.

Det konstiga är att om man trycker på (i) efter huvudrubriken så står det: "Gäller endast XC40". Felskrivning?
Jag fick min XC90 uppdaterad igår med "latest&greatest" mjukvara enligt min PST. Ingen skillnad i hur Start&Stopp hanteras så för mig så stämmer åtminstone kommentaren "Gäller endast XC40" så här långt. Hade gärna fått med bland annat PA med rattvibrationer, förbättrad uppstart för Apple CarPlay och Connected Safety även på XC90.
Hypoxia skrev: fre 26 apr 2019, 16:41
Bigx86 skrev:Intressant, det har kommit en ny April uppdatering som bl.a. berör "Start/stopp"- funktionen ( https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 515970036d ). Kan det vara den som TS har fått in i bilen? I såfall borde man på förardisplayen se ett "Grönt A"- symbol istället för "Ready" ( https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 5163ec6f7e ). TS får gärna titta och återkomma :P.

Det konstiga är att om man trycker på (i) efter huvudrubriken så står det: "Gäller endast XC40". Felskrivning?
Jag fick min XC90 uppdaterad igår med "latest&greatest" mjukvara enligt min PST. Ingen skillnad i hur Start&Stopp hanteras så för mig så stämmer åtminstone kommentaren "Gäller endast XC40" så här långt. Hade gärna fått med bland annat PA med rattvibrationer, förbättrad uppstart för Apple CarPlay och Connected Safety även på XC90.
Connected Safety fick vi på vår XC90 för över ett år sedan.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Förstod det som att connected saftey i detta fallet nu gäller för hela Europa.

Den som tidigare funnits i XC90 har bara funkat i Norden..

Om uppdateringen endast gällde XC40, så lär connected saftey i XC90 fortfarande bara funka i Norden.
Nyckel till 850 1997

Jag har köpt en bil enligt rubrik och till de[…]

Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]

mätarhus siffror

hej, när jag håller in trip nollstä[…]