Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns en oändligt lång tråd om detta i V90-forumet. Tråkigt om detta nu också gäller 60–serien.
Jag har sedan jag fick körkort varit allergisk mot vibrationer i ratt och skulle nog vilja påstå att min V60 T8 2019 (18") är den bästa bil jag haft med avseende på detta.

Min gamla V50 var OK, dock kom en del vibrationer från motorn in i ratten. Min V60 2016 var OK med sommardäck men något sämre med dubbdäck. Samtliga mina bilars däck balanserades ofta. Min nuvarande V60 är dock mer än OK, riktigt bra faktiskt och det är första gången jag är nöjd med avseende på detta.
lv455 skrev:Jag har sedan jag fick körkort varit allergisk mot vibrationer i ratt och skulle nog vilja påstå att min V60 T8 2019 (18") är den bästa bil jag haft med avseende på detta.

Min gamla V50 var OK, dock kom en del vibrationer från motorn in i ratten. Min V60 2016 var OK med sommardäck men något sämre med dubbdäck. Samtliga mina bilars däck balanserades ofta. Min nuvarande V60 är dock mer än OK, riktigt bra faktiskt och det är första gången jag är nöjd med avseende på detta.
Har du haft en bil enbart med rwd?

Sent from my iPhone using Tapatalk
av lv455
EjS skrev: lör 27 apr 2019, 15:40 Har du haft en bil enbart med rwd?
Jag har fortfarande en 245:a TIC och en 745:a. Just den senare var faktiskt även den rejält vibrationsfri de få gånger man kostade på den en omgång nya och välbalanserade däck. Jag minns t.om att jag tänkte att det ju vore faen att inte V50'n kunde bli vibrationsfri när nu 745:an var det...

Även min gamla V70 -98 var aldrig vibrationsfri. Så småningom insåg jag hur mycket motor och drivlina påverkade, något som var extremt tydligt på V50'n om man t.ex trampade ner kopplingen i motorvägsfart och lät motorn gå på tomgång - plötsligt blev det dubbelt så mycket vibrationer i ratten.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]