Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Drageslave
Jeg har en 2012 XC70 Summum.
Flott bil, men litt myk i fjæringen synes jeg. Har lyst til å "stramme" den opp litt.

Lite med XC70 Sport fjærer å finne, så da må jeg se om det finnes andre alternativer.
Noen som vet om fjærer og krengningshemmere fra XC60 09-17 passer rett på en XC70?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är fjädringen som gör den så go att åka i. Jag körde 1000 km med en XC60 för några månader sedan. Den var betydligt mindre komfortabel än min XC70.
Sen gör hårdare fjädring att den blir sämre i terrängen också.
Användarvisningsbild
av Drageslave
Takker for synspunkter :-)
William85 skrev:Nya stötdämpare kan göra underverk också, det är ju den slitagedel :)
Joda, det har du jo rett i, men det er jo bilens bevegelser totalt som ikke kjennes helt rett...

apersson850 skrev:Det är fjädringen som gör den så go att åka i. Jag körde 1000 km med en XC60 för några månader sedan. Den var betydligt mindre komfortabel än min XC70.
Sen gör hårdare fjädring att den blir sämre i terrängen också.
Nå er vel en XC60 kortere mellom akslingene, og det bidrar vel kanskje til en mer stump opplevelse...? Jeg vet ikke selv da jeg aldri har kjørt en XC60. Har bare for meg at XC70 er lengre og derfor bedre.

Grunnen til mitt spørsmål er i og for seg at jeg har kjørt en V70 Drive (1,6) og den var jo helt gele å kjøre. Jeg hadde tidligere en V70 D3 R-design og den var etter mitt syn helt perfekt. XC70 er jo kanskje mer midt i mellom disse to andre.
Trenger kanskje ikke å sette på strammere fjærer, men kanskje bare sette på Sport støtdempere. Gir en raskere demping. Supplere med Sport krengningshemmere kanskje....

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]