Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kärran har rullat 39800 mil nu så börjar bli dags att byta bromsskivor och belägg fram.
Har kikat på mr auto men det är en smärre djungel, bilen är en 140-hästare och jag är ute efter kvalitet motsvarande Volvo original fast till ett lägre pris. Belägg som inte skriker och dammar hej vilt står också med på önskelistan.

Vilka skivor och belägg ska man satsa på, finns ju ett gäng tillverkare och modeller om man säger så. Tar gärna emot tips på alternativa ställen att handla från också, Tyskland sägs ha bra priser men har verkligen noll koll på bra nätbutiker i Tyskland. 🙂
Köpte TRW skivor+belägg för ca 1200:- från mr auto till min -02 V70 T5, känns prisvärt när volvo tar 2,5 - 3 ggr så mkt...
Nån på forumet tipsade om riktigt prisvärda bromsdelar från www.carparts1.se o var nöjd med deras prylar.

799:- inkl frakt till din bil. För de pengarna får du inte ens beläggen från Mekonomen lr AD-bildelar....

En jobbarkompis köpte bromsar runt om från carparts1 till sin sambos -09 V70II och har inte haft nåt att klaga på än iaf... :)
Trodo.se är en sida som skickar från Sverige. Riktigt billig frakt, 49 kr oavsett hur mycket man beställer!
Beställde från dem sist. Slog autodoc, som jag tidigare beställt, ifrån i pris!

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Själv köper jag från mister-auto, med ATE bromsar + deras belägg, nu vet jag inte vilken diameter du har men priset är mellan 570-650ish per st + belägg fram(4st) 560kr + 20% rabatt vid kassan samt ingen frakt vid köp över 1500kr.

Fick själv mina ATE bromsar(fram och bak, belägg fram och bak) häromdagen från mister-auto. sparade in 1200kr och hela kalaset kostade mig runt ~3700kr.
nissesvolvo skrev: tor 25 apr 2019, 11:24 "Volvokvalité", hmm finns den kvar? Sist jag köpte skivor på Volvo, till min gamla bil, så var dom tillverkade i Kina. Beläggen är tillverkade i Indien. Två länder med lååång biltradition.
Bara som info.
Bosch tillverkar skivor i Kina. De funkar utmärkt. Det är inte direkt så att gjutjärn är en högteknologisk produkt.
nissesvolvo skrev:"Volvokvalité", hmm finns den kvar? Sist jag köpte skivor på Volvo, till min gamla bil, så var dom tillverkade i Kina. Beläggen är tillverkade i Indien. Två länder med lååång biltradition.
Bara som info.
Vad har det ens med saken att göra? Kvaliten beror oftare på vilken kvalitet beställaren just beställer... :bored:
Tack för svaren, blir en beställning från Mister Auto. Lutar åt ATE både för skivor och belägg alternativt Bosch, kanske är hugget som stucket mellan dessa. Har 286-skivor då det en en sugis med 15"-fälgar.
Bosa skrev: lör 27 apr 2019, 10:59 Tack för svaren, blir en beställning från Mister Auto. Lutar åt ATE både för skivor och belägg alternativt Bosch, kanske är hugget som stucket mellan dessa. Har 286-skivor då det en en sugis med 15"-fälgar.
belägg: https://www.mister-auto.se/bromsbelagg- ... 60-7145-2/
skivor: https://www.mister-auto.se/bromsskiva-f ... 26-0122-1/
25% : EXKLU25 vid kassan

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]

Ingen internetanslutning via SIM

Tack för svar, bilen skall in på servic[…]