Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Addict
Lagom varmluft brukar fungera bra för mig. Jag värmer bara lagom tills jag bränner mig vilket jag tror landar på max 50 grader. Det är inte värre än att ha bilen i solen en sommardag.
Användarvisningsbild
av forbo
Värm försiktigt med en värmepistol så tejpen blir lite varm.

Ta en bit tandtråd och gör en knut på mitten och "såga" genom tejpen.

Pilla bort resten av tejpen med fingarna som blir kvar, ev värma lite till.

Ev vaxa lite snabbt om det skulle synas några spår.

Så gjorde jag på min 940 och det funkade kanonfint för mig iaf :)
Användarvisningsbild
av Henke850
Fiskelina och t-röd funkar kanon. Vaxa järnet efteråt :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
fet_intercooler skrev:Tur att man har jobbat som bilrekondare då så man vet hur man ska göra på bästa sätt :D :twisted: :twisted:
Och med det vill du säga?????????????
Berätta ditt knep istället för att fåna dig :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Man tvinnar en fiske lina som man sen sågar bort emblemet med i dubbelhäftande tejpen,det överflödiga klisstret som blir kvar på skuffen tar man bort med nått starkt sprit,som lacker tål förstås sen en polering så man får bort ev repor.

Tvinna linan med 2st pennor eller nått,gör inte som jag tvinna tråden med fingrarna o sen såga :) för då finns det rissk att tråden skär in i fingret som det gjorde på mig :oops: :evil:

Så nu har jag talat om mitt tipps,har funkat skit bra för mig,sen vet jag ju inte hur många som har provat det :wink:

MVH
av Lindfalas
fet_intercooler skrev:Man tvinnar en fiske lina som man sen sågar bort emblemet med i dubbelhäftande tejpen,det överflödiga klisstret som blir kvar på skuffen tar man bort med nått starkt sprit,som lacker tål förstås sen en polering så man får bort ev repor.

Tvinna linan med 2st pennor eller nått,gör inte som jag tvinna tråden med fingrarna o sen såga :) för då finns det rissk att tråden skär in i fingret som det gjorde på mig :oops: :evil:

Så nu har jag talat om mitt tipps,har funkat skit bra för mig,sen vet jag ju inte hur många som har provat det :wink:

MVH
Varit uppe redan i tråden.
Dock skall man vara försiktig med detta.
För har du något skit som sitter fast på den dubbelhäftande tejpen som kommer du att dra med det..
Det kan ge fula repor som kan vara mycket svåra att plocka bort.
Bästa metoden är att värma loss det och gör rent det.. ofta funkar ju vanlig "bra" petrolium baserad avfettning.

Greetz
Användarvisningsbild
av Nexus
fet_intercooler skrev:Man tvinnar en fiske lina som man sen sågar bort emblemet med i dubbelhäftande tejpen,det överflödiga klisstret som blir kvar på skuffen tar man bort med nått starkt sprit,som lacker tål förstås sen en polering så man får bort ev repor.

MVH
Det var ju inget att skryta med :wink: . Ungefär som har redan har beskrivits av oss icke fd bilrekondare. :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
grammse skrev:

MVH
Det var ju inget att skryta med :wink: . Ungefär som har redan har beskrivits av oss icke fd bilrekondare. :wink: :wink:
Ja att man årkar påpeka :???:
Får väll säga sorry då :oops: :twisted: :wink:

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]