Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sx3000
Säkert inte bara ett V60 problemen, men det får hamna här..
Tvättade bilen idag och det rinnande vattnet vill öppna bagageluckan stup i kvarten, vilket är sjukt störande.

Nu hade jag nyckeln i fickan, avhjälps problemet om jag har nyckeln stående någonsstans vid fronten på bilen? Kom aldrig på att pröva detta på plats.

Finns det något annat enkelt knep för detta? Typ blockera sensorn via sensus?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
sx3000 skrev:Säkert inte bara ett V60 problemen, men det får hamna här..
Tvättade bilen idag och det rinnande vattnet vill öppna bagageluckan stup i kvarten, vilket är sjukt störande.

Nu hade jag nyckeln i fickan, avhjälps problemet om jag har nyckeln stående någonsstans vid fronten på bilen? Kom aldrig på att pröva detta på plats.

Finns det något annat enkelt knep för detta? Typ blockera sensorn via sensus?
Placera nyckeln i bilen vid tvätt så avaktiveras alla sensorer, sparksensorn är endast aktiv då nyckeln är inom räckhåll, tror det är 0.5m så hade du nyckeln i fickan så är det just det som har orsakat den ofrivilliga öppningen när vattnet rann vid sensorn.
av Nobby
Lägg nyckeln i mittkonsolen, så slipper du att bilen håller på med låsen och bakluckan när du tvättar bilen.

Du kan alltid låsa upp bilen med mobilen om den skulle få för sig att låsa.

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]