Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Får man, utan att vara otrevlig, fråga hur ekvationen går ihop?
5 golfbagar i en v60, i bagagen då eller? Eller fällt? Vem ska ha användning för 5st? Har man 5 per person eller var gör man av baksätespassagerarna?
av stevvee
TommyP86 skrev:Får man, utan att vara otrevlig, fråga hur ekvationen går ihop?
5 golfbagar i en v60, i bagagen då eller? Eller fällt? Vem ska ha användning för 5st? Har man 5 per person eller var gör man av baksätespassagerarna?
Utan att fälla sätet såklart! Kan nog klämma in 6 men aldrig provat det. Tycker saker blir tydligare när man pratar om något istället för liter som dom flesta Tesla fantaster brukar vilja prata om.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har inte provlastat golfklubbor men det kanske stämmer. Vill man inte åka 5 och spela golf går det iallafall i mycket i Model 3 :-D Tvillingvagn plus handling med enkelhet t.ex.

Jag tycker Volvo har för kort räckvidd för att det ska vara aktuellt år 2019. Hellre ren elbil isåfall.
av swemax
Olika bilar olika målgrupper

Det finns inte EN lösning på alla behovsbilder

Och, det finns för få alternativ idag

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja absolut. Vi prioriterar alla olika också. Vissa tycker att det t.ex är oacceptabelt att köpa bil utan dragkrok. Andra köper bil för de få gångerna när bilen lastas full. Jag själv kör hellre en gång extra alternativt hyr en skåpbil de få gånger det behövs extra utrymmen.

Jag personligen, som har kört T8 i tre år, vill ha mer än den räckvidden som erbjuds av hybridalternativen idag. Därför prioriterar jag på ett visst sätt. Jag tror även att många tror att det är dyrt och krångligt med ren elbil men det är inte det. 😉

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt torp[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]