Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ilduce77 skrev: lör 20 apr 2019, 21:30 Ja, hårddrar man det, så är det olagligt..

Sen vet jag inte hur någon någonsin skulle upptäcka det..
Då ser jag att det blir fixat innan jag får bilen. Gamla ägaren har intyg och allt det måste blivit något miss på vägen
Användarvisningsbild
av Frippefräs
GATUPLAN skrev: lör 20 apr 2019, 22:18
Ilduce77 skrev: lör 20 apr 2019, 21:30 Ja, hårddrar man det, så är det olagligt..

Då ser jag att det blir fixat innan jag får bilen. Gamla ägaren har intyg och allt det måste blivit något miss på vägen
Intyget är till för att besiktningsmannen skall ha något att skicka till Trafikverket. Jag fick inte ens tillbaka intyget efter besiktningen då den inte var bevis för någonting. ”Det enda riktiga beviset är det du får på brevlådan av Trafikverket efter Polestar-besiktningen”. Missen är troligen att den inte är registrerad, antingen med vilje eller oveterligen.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Frippefräs skrev: sön 21 apr 2019, 23:06

Intyget är till för att besiktningsmannen skall ha något att skicka till Trafikverket. Jag fick inte ens tillbaka intyget efter besiktningen då den inte var bevis för någonting. ”Det enda riktiga beviset är det du får på brevlådan av Trafikverket efter Polestar-besiktningen”. Missen är troligen att den inte är registrerad, antingen med vilje eller oveterligen.
Tror du att de har missat registrering eller så har de missat hela optimeringen? Är det nå Polestar på bilen?
Användarvisningsbild
av Frippefräs
GATUPLAN skrev: mån 22 apr 2019, 18:34
Frippefräs skrev: sön 21 apr 2019, 23:06

Tror du att de har missat registrering eller så har de missat hela optimeringen? Är det nå Polestar på bilen?
Registreringen, intyget får du när uppgraderingen är gjord hos Volvo/Bilia.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
HitTheRoadJack skrev: fre 03 maj 2019, 13:19
HitTheRoadJack skrev:Söker man här på trim så fås lite träffar. Alla BSRare har kommenterat de använder utan problem. Jag var själv o pratade med en BSR åf som erbjöd öppetköp, förhandlingsbart. De brukar ha återkommande -20% kampanj för motorrim.

Trimning
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t
Nu är BSR igång med 20% kampanj på trim :-)
Ja ok
Autotech eller BSR?
Enligt några så har autotech sina fördelar?
av stevvee
GATUPLAN skrev:
HitTheRoadJack skrev: fre 03 maj 2019, 13:19
HitTheRoadJack skrev:Söker man här på trim så fås lite träffar. Alla BSRare har kommenterat de använder utan problem. Jag var själv o pratade med en BSR åf som erbjöd öppetköp, förhandlingsbart. De brukar ha återkommande -20% kampanj för motorrim.

Trimning
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t
Nu är BSR igång med 20% kampanj på trim :-)
Ja ok
Autotech eller BSR?
Enligt några så har autotech sina fördelar?

Autotech ligger väll i konkurs ?

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]