Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har köpt en S60 T5 2007:a som går oförskämt bra, speciellt i mellanregistret oväntat nog. Nu börjar jag ändå fundera över att kanske köpa ett ATM320-paket från Autotech som ska ge 320 hkr. Enligt bilens originalspec för T5:or ska den ge ca 260 hkr som det är nu, men jag tycker den går lite för bra och undrar om bilen redan kanske är trimmad/ommappad via mjukvara, så innan jag beställer en ny handenhet med trim från Autotech för ca 7-8.000:- så är min fråga därför:

Kan jag på något sätt först ta reda på om motorn redan är trimmad via mjukvara, och i så fall hur tar jag reda på det?

Tacksam för svar :-)
Nu händer det grejer här ang min S60 T5 ;-) Jag tvättade den idag, så den skulle bli lite påskfin, då upptäckte jag att det sitter ett BSR Sportavgassystem på bilen, så jag ringde då BSR för att be dom berätta vad dom trimmat bilen med. Men se det ville dom inte berätta utan att jag kunde uppge ett korrekt PPVC-nummer, och det fick jag ju så klart aldrig från bilfirman jag köpte bilen från i höstas :-o

Men dom berättade att med tanke sportsystemet det står BSR på, så borde bilen ha steg 2, dvs 318 hkr, så det skulle ju vara helt fantastiskt om så är fallet?

Hur kan jag verifiera det tror ni, att bilen redan är trimmad med steg 2?

BSR vägrar släppa ut info ang om dom trimmat bilen samt med hur mycket, om man inte kan uppge PPC-numret som jag tyvärr saknar :-/
Senast redigerad av 1 jiwisto, redigerad totalt 0 gånger.

Vad får du för felkoder? Har du provat […]

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]