Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

GATUPLAN skrev:
stevvee skrev: sön 14 apr 2019, 18:01
GATUPLAN skrev: Hunden. Han trivs med det, upplever detta som en hundkoja. Speciellt när det riktigt varmt som i Kroatien 40+. Ja 5 eller 10 % genomsläpp har han nu.
Värmegenomsläppet är densamme på 50% och 5% om jag inte minns fel eller väldigt lite skillnad.
Om jag tar det då tar jag dem mörkaste. Det är bara utseendet jag är ordentligt för. Jag tonade min S80 V8 i nästan samma färg och tyckte inte att det är lika snyggt, men då hade jag haft bilen i 9år och brydde mig inte så mkt och hunden älskade det.
Men S90 ser annorlunda ut, kanske passar bättre i tonade rutor.
Nyfiken på andras omdöme vad det gäller Luminous Sand Metallic - ljusbrunt!?
Det jag menar. Tycker du inte om utseendet så är 50% knappt märkbart. Har det ifram på min och 5% bakåt.
stevvee skrev: sön 14 apr 2019, 21:42
GATUPLAN skrev:
stevvee skrev: sön 14 apr 2019, 18:01

Värmegenomsläppet är densamme på 50% och 5% om jag inte minns fel eller väldigt lite skillnad.
Om jag tar det då tar jag dem mörkaste. Det är bara utseendet jag är ordentligt för. Jag tonade min S80 V8 i nästan samma färg och tyckte inte att det är lika snyggt, men då hade jag haft bilen i 9år och brydde mig inte så mkt och hunden älskade det.
Men S90 ser annorlunda ut, kanske passar bättre i tonade rutor.
Nyfiken på andras omdöme vad det gäller Luminous Sand Metallic - ljusbrunt!?
Det jag menar. Tycker du inte om utseendet så är 50% knappt märkbart. Har det ifram på min och 5% bakåt.
Jag tänkte i så fall tona bara där bak med typ 5% och inget fram. Hunden är alltid i baksätet ändå.
Så har jag idag i min S80...
Men hur kommer det att se ut?
GATUPLAN skrev: sön 14 apr 2019, 20:56
Gorban skrev: sön 14 apr 2019, 20:18
GATUPLAN skrev: sön 14 apr 2019, 14:20

Luminous Sand Met, ljus- ljusbrun
Som sagt jag gillar den mjuka kontrasten mellan ljusbrun och krom, det kommer att bli brytning med mörkt. Om jag tonar då är det 90%
Luminous Sand har utgått som färg. Vill du ha brunt får du välja Maple Brown och den passar väldigt bra med tonade rutor.
Ja men det är Luminous Sand jag får. Bilen är 2017 och jag älskar den färgen.
Aha, då är allt grönt då. Såg en ny XC60 i hallen med den färgen och den såg läcker ut i inomhusbelysningen. Kanske lite blekare utomhus men det viktigaste är ju att du gillar den.
Gorban skrev: mån 15 apr 2019, 11:31
GATUPLAN skrev: sön 14 apr 2019, 20:56
Gorban skrev: sön 14 apr 2019, 20:18

Luminous Sand har utgått som färg. Vill du ha brunt får du välja Maple Brown och den passar väldigt bra med tonade rutor.
Ja men det är Luminous Sand jag får. Bilen är 2017 och jag älskar den färgen.
Aha, då är allt grönt då. Såg en ny XC60 i hallen med den färgen och den såg läcker ut i inomhusbelysningen. Kanske lite blekare utomhus men det viktigaste är ju att du gillar den.

Du menar typ en sådan:
https://mobil.blocket.se/annons/ostergo ... l/83186356

Ok inte samma bil alls, men om jag måste pga frallan då måste jag.
Robbi skrev: mån 15 apr 2019, 13:18 Klart du ska ha tonade rutor, ser ju blekt ut utan.
Hm jag väljer den "ljuskrämiga" färgen och den ljusa inredningen eftersom jag tycker att det känns fräscht och lyxigt på ett annat sätt. Alltid haft det så.
Sedan bryter man med tonade rutor där bak. Som sagt jag har redan gjort detta på min S80 V8, tycker inte det är så snyggt, men jag har redan haft den bilen i 9år innan jag bestämt mig att tona bakrutor och bryr mig bara om hunden. Nu är det en S90 i ljusbrun, helt ny upplevelse för mig. Jag är jätte nöjd med köpet, men nyfiken och lite orolig inför förändringar.
fjohan82 skrev: mån 15 apr 2019, 14:17 Eller kanske såhär?
https://www.subaruoflasvegas.com/used/V ... 7f30e8.htm

11.JPG
Ja det är den färgen. Är detta en inscription?
Det verkar som han har tonat även i framrutorna det ser iaf ganska jämnt ut. Sedan vill jag tona riktigt mörkt bak och inget fram.
Vad kostar det att tona hos Volvo?
På min S80 gjorde jag det för 1700kr alla bakrutor. Det var en "kompis pris".
Jag har även dem gardiner som sitter i dörren och undrar om de kommer att ha någon funktion sedan man tonat rutor, hm kanske ändå? Jag har sett några sådana på Bilia iaf.

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]

Dagens bilar (oavsett framdriftsteknik) är al[…]