Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Nu ser jag att den bilen jag beställt redan har polestar optimering reggad och klar. Eftersom annonsen försvunnit eftet jag bokat bilen och det var inte i utrustningslistan så trodde jag inte. Sedan kom jag på att jag tagit skärmbilder på annonsen och nu ser jag att Polestar finns i texten.

Men ska jag strunta i att tänka på BSR och annat nu?
BSR eller Polestar?
av AndS
Tja, det svaret kan du bara själv svara på, dvs behöver du mera effekt? Har du nytta av den utifrån vilken trafikmiljö du mestadels kör i?
Enklast är väl att köra bilen ett tag och sedan se om du är nöjd, ytterst få nyttjar den extra effekten påstår jag med klassificerad gissning.
Har själv kört Polestar tidigare i diesel och har idag inget extra, det blir lite av nyhetens behag men nyttan blir kortvarig mest för att det var lite roligt i början dvs nyttan var försumbar.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
AndS skrev: fre 12 apr 2019, 06:25 Tja, det svaret kan du bara själv svara på, dvs behöver du mera effekt? Har du nytta av den utifrån vilken trafikmiljö du mestadels kör i?
Enklast är väl att köra bilen ett tag och sedan se om du är nöjd, ytterst få nyttjar den extra effekten påstår jag med klassificerad gissning.
Har själv kört Polestar tidigare i diesel och har idag inget extra, det blir lite av nyhetens behag men nyttan blir kortvarig mest för att det var lite roligt i början dvs nyttan var försumbar.
Tja som sagt kört V8 i 10 år så jag vet inte. Det var någon som sagt att man upplever Polestar bättre på ngt sätt än BSR , sedan kan man tycka att 47hk ska ge BSR också en fördel.
Men om man kan jämföra dessa två?
av AndS
Du kommer ju att få din med Polestar, så det är ju bara att köra en tid och se hur den går. Innan du gjort det skulle jag inte lagt en tanke på det.
Polestar uppdaterar på motor och växellåda som det påstås, BSR vad jag hört bara på motorstyrning.
Dieslar har ju en effektkurva och vrid som tillsammans med 200-250hk räcker för till för de flesta och med AWD så blir det bra, med framhjulsdrift blir de lite känsliga.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Hur är det om man tar emot en begagnad Volvo o mjukvaror uppdateringar - bör man inte göra en service omgående, typ checka den så den har senaste version? Även kontrollera att Polestar är inlagd och eventuellt be att få senaste IntelliSafe installerad.
av AndS
Det avgörs ju hur du förhandlar affären och vad som ingår i priset. Är det inte avtalat får du lämna in den på service, etc, och betala vad det kostar.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
AndS skrev: fre 12 apr 2019, 14:22 Det avgörs ju hur du förhandlar affären och vad som ingår i priset. Är det inte avtalat får du lämna in den på service, etc, och betala vad det kostar.
Men om bilen har polestar optimering följer det inte från första ägaren allt detta med uppdateringar m.m. han har ju förmodligen betalat fullt pris från början så varför skulle jag ha extra kostnader för polestar då?
GATUPLAN skrev:
AndS skrev: fre 12 apr 2019, 14:22 Det avgörs ju hur du förhandlar affären och vad som ingår i priset. Är det inte avtalat får du lämna in den på service, etc, och betala vad det kostar.
Men om bilen har polestar optimering följer det inte från första ägaren allt detta med uppdateringar m.m. han har ju förmodligen betalat fullt pris från början så varför skulle jag ha extra kostnader för polestar då?
Sånt kan tydligen försvinna vid service, så det få man säkerställa att det inte gör det med kontrollfrågan vid uttag.

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]