Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag länkande denna tråd till TV i januari och redaktören tackade och sa att dom skulle titta på detta? Men även biltidningar är beroende av bra relation med tillverkarna? Men Tv har granskat VW ganska hårt för dieselgate.
Vad skönt ändå så kanske Volvo tar tag i problemet.
Eller kanske det är tjejer som visslar efter oss?
Haha ”klarar du köra in bilen själv? ”

/M
Hahaha så komiskt, här kollar man på en V60 D4 för att ha något som känns tryggare än min gamla 9-3a där man varje dag håller tummarna för att balansaxelkjedja med spännare och glidskenor inte ska säga upp sig! Så läser man detta??? :-D :x :crying:
crlfalk skrev: ons 10 apr 2019, 18:29 Hahaha så komiskt, här kollar man på en V60 D4 för att ha något som känns tryggare än min gamla 9-3a där man varje dag håller tummarna för att balansaxelkjedja med spännare och glidskenor inte ska säga upp sig! Så läser man detta??? :-D :x :crying:
Såg ditt inlägg om "KÖPRÅD V60 D4 2014 OCH FRAMÅT", tyckte "klirre" gav ett liknande svar som jag hade gett så avstod.
Jo lite komiskt, skulle du få för dig att åtgärda balansaxeldriften på din nuvarande 9-3 så är den väl troligtvis garanterad att hålla bilens livstid ut, så är det långt ifrån på VEAn.
Om du kollar runt på V60 hos (auktoriserade) bilhandlare så fråga om detta är ett större problem, nekar dom så kan det väl inte vara svårt att skriva en utökad garanti på nämnda balansaxlar, typ 10 år? :-)
Cotag skrev: ons 10 apr 2019, 21:19
crlfalk skrev: ons 10 apr 2019, 18:29 Hahaha så komiskt, här kollar man på en V60 D4 för att ha något som känns tryggare än min gamla 9-3a där man varje dag håller tummarna för att balansaxelkjedja med spännare och glidskenor inte ska säga upp sig! Så läser man detta??? :-D :x :crying:
Såg ditt inlägg om "KÖPRÅD V60 D4 2014 OCH FRAMÅT", tyckte "klirre" gav ett liknande svar som jag hade gett så avstod.
Jo lite komiskt, skulle du få för dig att åtgärda balansaxeldriften på din nuvarande 9-3 så är den väl troligtvis garanterad att hålla bilens livstid ut, så är det långt ifrån på VEAn.
Om du kollar runt på V60 hos (auktoriserade) bilhandlare så fråga om detta är ett större problem, nekar dom så kan det väl inte vara svårt att skriva en utökad garanti på nämnda balansaxlar, typ 10 år? :-)
Ja alltså om Volvo nekar problemet och säger att det är en "egenskap" och inga problem så måste de ju kunna lämna garanti på detta! Kul att höra vad svaret blir då, ett självklart ja känns ju mest logiskt då men om dom säger nej så har dom avslöjat sig själva :nerd:
crlfalk skrev:Hahaha så komiskt, här kollar man på en V60 D4 för att ha något som känns tryggare än min gamla 9-3a där man varje dag håller tummarna för att balansaxelkjedja med spännare och glidskenor inte ska säga upp sig! Så läser man detta??? :-D :x :crying:
Med tanke på hur många VEA D4 och D5 det finns så skulle jag säga att det är ju långt från alla som har detta problemen. Min D4 har gått 16 tus mil och inga problem. Här är det ju dom som har problem som samlas
Jimmy Svensson skrev: tor 11 apr 2019, 22:34
crlfalk skrev:Hahaha så komiskt, här kollar man på en V60 D4 för att ha något som känns tryggare än min gamla 9-3a där man varje dag håller tummarna för att balansaxelkjedja med spännare och glidskenor inte ska säga upp sig! Så läser man detta??? :-D :x :crying:
Med tanke på hur många VEA D4 och D5 det finns så skulle jag säga att det är ju långt från alla som har detta problemen. Min D4 har gått 16 tus mil och inga problem. Här är det ju dom som har problem som samlas
Absolut är det så, ett bilforum på nätet besöks av de som vill veta mer om bilen innan köp samt alla som har en bil som bara strular! De som har en bil som inte felar och är nöjda har ju inget att gnälla på! ;-)
Jimmy Svensson skrev:
Finns de som inte hänger här med som har problem, jag hör massvis med vea:or på gatan som ylar, sen är mörkertalet stort de som bara åker utan att märka nått trots att motorn ylar under huven.
Senast redigerad av 1 x74, redigerad totalt 0 gånger.
Många åker runt med ett leende och radion på full volym helt ovetandes om problemet.
Jag påpekade detta för en och han sa "så ska den väl låta"
Nja helst inte väl.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 132

ATF tycker iallafall jag känns väldigt[…]

240 startar inte

Jag gjorde precis så som du sa och nu funkar[…]