Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man har Volvo on Call så har bilen ett eget SIM-kort utöver det i bilmodemet som man kan sätta dit själv. Bilen använder sitt eget kort för nödsamtal, positionering och för trafikinfo till navin bland annat.
Gorban skrev: mån 08 apr 2019, 21:43 Om man har Volvo on Call så har bilen ett eget SIM-kort utöver det i bilmodemet som man kan sätta dit själv. Bilen använder sitt eget kort för nödsamtal, positionering och för trafikinfo till navin bland annat.
Hm tack
Använder bilen sitt eget SIM om man ska kommunicera med den via app för att tex sätta igång värmen innan man ska köra eller kyla den på 30+ grader på semestern?
Vad kostar Volvo on Call när tiden gått ut?
GATUPLAN skrev: tis 09 apr 2019, 04:42 Nu undra jag om man kan fjärr kyla ner bilen om den står parkerad någonstans i värmen? Går det att slå på klima eller det gäller enbart uppvärmning?
Går det starta motorn i bilen via VOC?
Bara T8 som går att fjärrkyla. Övriga går att fjärrstarta motorn på för kyla, detta kräver dock automatlåda.
fjohan82 skrev: tis 09 apr 2019, 07:05
GATUPLAN skrev: tis 09 apr 2019, 04:42 Nu undra jag om man kan fjärr kyla ner bilen om den står parkerad någonstans i värmen? Går det att slå på klima eller det gäller enbart uppvärmning?
Bara T8 som går att fjärrkyla. Övriga går att fjärrstarta motorn på för kyla, detta kräver dock automatlåda.
Japp det är automat och jag vill absolut starta motorn också annars dör bateriet jvlt snabbt.
Men TACK, nu blir jag glad är du säkert på det?
Fjärrstart är en bra funktion både sommar och vinter. Nästan så att bränslevärmaren blivit lite överflödig.

En bra grej med att ha eget simkort i bilen är att bilen då kan skapa en hotspot i bilen när man kör så man kan köra plattor etc. detta går helt automatiskt. Så ett tips om ni är många som åker är att se till att kortet i bilen har mycket surf eller är kopplat till ett abonnemang med mycket surf.
GATUPLAN skrev: ons 10 apr 2019, 03:39
fjohan82 skrev: tis 09 apr 2019, 07:05
Japp det är automat och jag vill absolut starta motorn också annars dör bateriet jvlt snabbt.
Jag kan göra det på min V60 av ändre snitt, att man skulle ha strypt den möjligheten ser jag inte som troligt.
Någon annan kan säkert bekräfta...
fjohan82 skrev:
GATUPLAN skrev: ons 10 apr 2019, 03:39
fjohan82 skrev: tis 09 apr 2019, 07:05 Bara T8 som går att fjärrkyla. Övriga går att fjärrstarta motorn på för kyla, detta kräver dock automatlåda.
Jag kan göra det på min V60 av ändre snitt, att man skulle ha strypt den möjligheten ser jag inte som troligt.
Någon annan kan säkert bekräfta...

Ja går fint att fjärrstarta motorn på en *90 D5. Fördelen är att ratt och stolsvärme slås på så ingenting är kallt när man öppnar dörren.
I somras nyttjade jag den funktionen med kylning rätt mycket för barnens skull och några hotade att ringa polisen för att jag hade kört bilen 10 min Bild så var beredd på avundsjuka

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]