Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
ER skrev:Sorry, men tycker man gammla hinkar som 240/440/460/740/940 är bekväma så har man inte åkt i nyare bilar. Tyckte det var enorm skillnad mellan S40 och S60, då är ändå S40 bättre än nämda hinkar på vägen. :) kanske 960 kan stå emot men inte plåtlådorna med stela bakaxlar.
naturligtvis kan man inte jämföra en 440 och en s60 :roll: menar bara att 400 serien inte e så kassa som vissa säger.jag hade nog hellre köpt en eller två 400 per år än en s60 för ????:-(vet inte vad dom kostar) :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Minns när grannen vi hade när jag var liten köpte en ny 480 Turbo.
Popp upp lysena hade ett eget liv och inuti bilen var det som ett flipperspel. Bilen var offtare på verkstan än hemma :lol: :lol:
Jag har bara dålig erfarenher av" bekanta "som har haft bilar ur 400 serien. Och alla man pratar med ryser då man nämner 440/460.

Jag burna sönder automaten på min förra bil. Så det blev en dyr läxa man inte gör om.
Men busa lite kan man göra :wink: så länge inte bilen hoppar som en hare för då frestar det på grejerna.
Användarvisningsbild
av Lilja
ER skrev:Sorry, men tycker man gammla hinkar som 240/440/460/740/940 är bekväma så har man inte åkt i nyare bilar. Tyckte det var enorm skillnad mellan S40 och S60, då är ändå S40 bättre än nämda hinkar på vägen. :) kanske 960 kan stå emot men inte plåtlådorna med stela bakaxlar.
Det där är inte riktigt sant. Jag sitter mycket skönare bekvämare och även faktiskt tystare i min 740 än jag gör i min mors V40. Även i andra bilar så som en relativt ny ford mondeo. Jag har inga problem med bakaxeln heller. Den är varken stötig eller har dåliga vägenegenskaper. Visst en 740 gungar rätt bra och diffar något helt sjukt när det snöar, men det är inte en sportbil precis heller. Diffandet är bra i säkerhets synpunkt gungandet kan avhjälpas med styvare kränghämmare eller bara nya bussningar i mitt fall :lol:
av anp
Hur är det man säger, risig men betald?

Jag kör omkring i 0-10000 kronors bilar, och är fullkomligt nöjd med det.
Jag har några -70/-80 talsbilar som många skulle kalla rishögar, men som fått beröm för komforten av så gott som alla som provåkt dessa bilar.
Renault TL20 tror jag slår ER´s bilar komfortmässigt alla dagar på året. Fula och rostiga var de, men ack så bekväma.

Vad gäller trådfrågan, så tror jag det enda som sker är att däcken går upp i rök.
Går bilen sönder p.g.a att du burnar, så var det nog ingen bra bil från början.
Användarvisningsbild
av Pliind
volvo_islander -> im watching you ;)

Mina upplevelser av 440.. tjejens bror hade 2st.. nu står båda på skroten uppradade brevid varandra helt orörda! under tiden han hade dem så vart den ena paj och den andra fungerandes eller vise versa :P
Användarvisningsbild
av Brainy
ER skrev: Tyckte det var enorm skillnad mellan S40 och S60, då är ändå S40 bättre än nämda hinkar på vägen. :)
Vet inte om du menar komfort eller väghållning. Men min 340 låg bättre på vägen än v40in... (2.0T -99) sen var komforten betydligt bättre i v40in men det är ju en annan femma.

/Anders
av Addekarlsson
Vad har komfort med burna att göra? Snälla, håll er lite till ämnet i alla fall...
Frågan var, vad kan gå sönder om man burnar...

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av camaro69
Addekarlsson skrev:Vad har komfort med burna att göra? Snälla, håll er lite till ämnet i alla fall...
Frågan var, vad kan gå sönder om man burnar...

Mvh/ Adde
Fråga Sweeman.

Han fick en del trubbel, och fick slaska med pluskan. :lol:

Sveeman, Forumets egen clown, lätta ditt hjärta och erkänn dina synder :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Stackars Sweeman alla ska hacka på honom. :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:Stackars Sweeman alla ska hacka på honom. :lol:
Hacka?? Det är svårt att kringå sanningen :wink: :wink:
Visst kan man burna men på en gammal bil kan det vara sista döds stöten :lol: :lol:

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]