Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rs1800
Behöver man göra något speciellt för aktivera röststyrningen? Detta enda som händer när man trycker in rattkappen är att musiken pausas kort men svarar inte på några kommandon. Vad jag kan läsa mig till så behövs det inte göra något mer än ett tryck på just rattknappen.
Användarvisningsbild
av grillchips
Visas inget på mätarens display när du trycker på knappen? Tänker att det kanske är så enkelt att volymen för "feedbacken" är på noll? Jag har råkat ut för det i lite olika situationer, "var fan är ljudet?"

Jag trycker helt enkelt på knappen, får ett litet "blipblop" tillbaka och säger exempelvis "jag fryser", varpå bilen svarar med att den höjer tempen en grad.
av rs1800
Hmm, inte tänkt på det i displayen, skall kolla. Men hör inget blip blop ljud när jag trycker heller, så kanske är volymen. Jag kollar, tack!
Användarvisningsbild
av grillchips
Hoppas det är något så enkelt, man får köra lite uteslutningsmetod såhär i början av felsökning. :)
av rs1800
Kollae volymen för röststyrning på var på 50% och drar jag i reglaget så görs blip bop ljudet som jag antar skall höras när jag man trycker in knappen på ratten? Blir nog att åkt till verstaden för åtgärd
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja precis, när du trycker på röststyrningsknappen så hör du ett blipblop som ska indikera att den börjar lyssna på vad du säger.
Men ja, lättast är nog då att ratta förbi verkstaden, har du tur så kan en mek komma ut på en gång och kolla lite basics och dra en slutsats därefter.
av rs1800
Hm, ja då är det något som är knas eftersom det inte hörs något ljud när jag trycker. Skall testa att uppdatera med röststyrningen innan jag åker.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]