- mån 08 apr 2019, 17:37
Jag funderar på att byta in min VW Passat Alltrack mot en ny V60 och jag har byggt en på Bygg din Volvo och skulle vilja höra med er om det är något jag saknar eller kanske skulle överväga att ha med.
Totalpriset för denna är i princip vad jag har råd med då det är ett privatköp med billån.
V60 D4 AWD R-Design
Klimatpaket 9 900 kr
Baksätesvärme, Programmerbar bränslevärmare ,
Rattvärme, Spolarmunstycken, eluppvärmda
Lastpaket 900 kr
Bärkassehållare i lastutrymmet, Eluttag 12 volt
Teknikpaket 16 900 kr
Inner- och ytterbackspeglar, automatiskt
avbländande., Intellisafe Surround, Navigation,
Parkeringskamera bak, Smartphone Integration,
Strålkastare, Dynamisk LED
Tillval
Bagagerumsmatta, plast Charcoal (T)
Klimatpaket 9 900 kr
Lastpaket 900 kr
Teknikpaket 16 900 kr
Stänkskydd fram (T) 925 kr
Stänkskydd bak (T) 1 250 kr
Stötfångarskydd rostfritt (T) 1 575 kr
Golvmattor, kupégolv, charcoal formad plast (T) 1 030 kr
720 Bursting Blue Premium Metallic 11 900 kr
Indragbart drag, Semi-elektriskt 11 900 kr
Polestar Performance Optimering (T) 9 300 kr
Tonade rutor 3 900 kr
Reservhjul 1 900 kr
19" 5-Trippel ekrad Svart Diamond Cut 7 000 kr
Integrerade Dubbla slutrör (T) 2 990 kr
Taklucka Panorama, elmanövrerat 13 900 kr
Aktivt chassi med Four-C 11 900 kr
Sensus Connect Premium Sound, Harman Kardon 9" 11 900 kr
Parkeringssensor fram och bak med
Park Assist Pilot 3 000 kr
Charcoal, Charcoal Int. (RC00) 15 900 kr
1. Jag har valt diesel eftersom jag då har möjlighet att tanka genom jobbet, det har jag inte om jag väljer bensin.
2. Jag tog inte loungepaket alls eftersom ingen sitter i passagerarstolen så den kan vara manuell, massage behöver jag inte då jag knappt använde det i VWn. Så länge förarstolen är elektrisk är jag nöjd.
3. Jag tog inte Teknikpaket Pro då HUD är inget jag behöver och 360 kamera behöver jag inte samt att jag ska ha runda extraljus i fronten som kommer skymma den kameran.
4. Jag tog inte Klimatpaket Pro då ingen kommer sitta där bak.
5. Jag tog aktivt chassi istället för sportchassi dels för att det inte ska bli lika stötigt, enligt bilden får bilen högre markfrigång vilket är bra då jag bor i norrlands inland.
6. Park Assist Pilot är lite onödigt kanske men det kostar bara 3000kr och det kan väl vara bra när man säljer den sen.
7. Jag har funderat på elruta men jag tror jag kommer störa mig på trådarna plus att jag har carport så jag behöver i princip aldrig skrapa rutan.
8. B&W hade varit nice men dom pengarna har jag inte och jag är ingen audiofil, alltså inget proffs på musik.
9. Akustikrutor, behöver jag verkligen det? Om dom inte dämpar ljudet utifrån jättemycket så klarar jag mig nog, jag kan ju bara höja musiken.
Till denna bil ska det då också utrustas:
Motorvärmare & kupévärmare samt batteriladdare som startar med motorvärmaren
Vinterdäck på 18 tum (går inte längre att välja på Bygg din Volvo)
3st extraljus NBB i fronten
2 extra backljus nere vid diffusern
Jag har läst att om man beställer nu så är leverans runt september, det gör inte mig någonting om det blir september/oktober för det ger mig bara mer tid att spara till insatsen men det är ju trist att vänta :)
Så vad tror ni? Är det nåt att ha? :)
Totalpriset för denna är i princip vad jag har råd med då det är ett privatköp med billån.
V60 D4 AWD R-Design
Klimatpaket 9 900 kr
Baksätesvärme, Programmerbar bränslevärmare ,
Rattvärme, Spolarmunstycken, eluppvärmda
Lastpaket 900 kr
Bärkassehållare i lastutrymmet, Eluttag 12 volt
Teknikpaket 16 900 kr
Inner- och ytterbackspeglar, automatiskt
avbländande., Intellisafe Surround, Navigation,
Parkeringskamera bak, Smartphone Integration,
Strålkastare, Dynamisk LED
Tillval
Bagagerumsmatta, plast Charcoal (T)
Klimatpaket 9 900 kr
Lastpaket 900 kr
Teknikpaket 16 900 kr
Stänkskydd fram (T) 925 kr
Stänkskydd bak (T) 1 250 kr
Stötfångarskydd rostfritt (T) 1 575 kr
Golvmattor, kupégolv, charcoal formad plast (T) 1 030 kr
720 Bursting Blue Premium Metallic 11 900 kr
Indragbart drag, Semi-elektriskt 11 900 kr
Polestar Performance Optimering (T) 9 300 kr
Tonade rutor 3 900 kr
Reservhjul 1 900 kr
19" 5-Trippel ekrad Svart Diamond Cut 7 000 kr
Integrerade Dubbla slutrör (T) 2 990 kr
Taklucka Panorama, elmanövrerat 13 900 kr
Aktivt chassi med Four-C 11 900 kr
Sensus Connect Premium Sound, Harman Kardon 9" 11 900 kr
Parkeringssensor fram och bak med
Park Assist Pilot 3 000 kr
Charcoal, Charcoal Int. (RC00) 15 900 kr
1. Jag har valt diesel eftersom jag då har möjlighet att tanka genom jobbet, det har jag inte om jag väljer bensin.
2. Jag tog inte loungepaket alls eftersom ingen sitter i passagerarstolen så den kan vara manuell, massage behöver jag inte då jag knappt använde det i VWn. Så länge förarstolen är elektrisk är jag nöjd.
3. Jag tog inte Teknikpaket Pro då HUD är inget jag behöver och 360 kamera behöver jag inte samt att jag ska ha runda extraljus i fronten som kommer skymma den kameran.
4. Jag tog inte Klimatpaket Pro då ingen kommer sitta där bak.
5. Jag tog aktivt chassi istället för sportchassi dels för att det inte ska bli lika stötigt, enligt bilden får bilen högre markfrigång vilket är bra då jag bor i norrlands inland.
6. Park Assist Pilot är lite onödigt kanske men det kostar bara 3000kr och det kan väl vara bra när man säljer den sen.
7. Jag har funderat på elruta men jag tror jag kommer störa mig på trådarna plus att jag har carport så jag behöver i princip aldrig skrapa rutan.
8. B&W hade varit nice men dom pengarna har jag inte och jag är ingen audiofil, alltså inget proffs på musik.
9. Akustikrutor, behöver jag verkligen det? Om dom inte dämpar ljudet utifrån jättemycket så klarar jag mig nog, jag kan ju bara höja musiken.
Till denna bil ska det då också utrustas:
Motorvärmare & kupévärmare samt batteriladdare som startar med motorvärmaren
Vinterdäck på 18 tum (går inte längre att välja på Bygg din Volvo)
3st extraljus NBB i fronten
2 extra backljus nere vid diffusern
Jag har läst att om man beställer nu så är leverans runt september, det gör inte mig någonting om det blir september/oktober för det ger mig bara mer tid att spara till insatsen men det är ju trist att vänta :)
Så vad tror ni? Är det nåt att ha? :)