Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattias142
Hej! Fick bara med en nyckel när jag köpte min bil. Det är en V70 årsmodell 2006 automat. Hur får man tag på en ny nyckel? Jag ser att man kan köpa begagnade nycklar på skroten? Varför säljs dessa? Finns väl ingen mening med att köpa en nyckel som passar en annan bil?

Mattias
av mikebike
mattias142 skrev:Hej! Fick bara med en nyckel när jag köpte min bil. Det är en V70 årsmodell 2006 automat. Hur får man tag på en ny nyckel? Jag ser att man kan köpa begagnade nycklar på skroten? Varför säljs dessa? Finns väl ingen mening med att köpa en nyckel som passar en annan bil?

Mattias
Nya nycklar måste kodas till din bil, oberoende om de är nya eller begagnade.
Samtidigt skall eventuellt förkomna nycklar kodas bort.
av MickeM
Föregående har rätt.

Volvo som gäller.
Inte billigt!
av mikebike
mattias142 skrev:Shit asså, vad gör man om man tappar den sista nyckeln också? Man måste ju kunna flytta kärran på nåt sätt?
Den kan ju gå sönder också...
Snacka med säljaren och säg att de antingen letar upp den andra nyckeln eller köper en ny.
Användarvisningsbild
av 144
Jag tror man kan ta det på hemförsäkringen och komma undan med 1000-1500kr i självrisk.
Användarvisningsbild
av MeduzaOhls
Jag köppte nyckel med chip från ebay. Tog sedan till volvo och kodadas. Nyckeln slipades in hos en nyckelsmed. Fungerar fin fint än idag 2 år senare. Slut priset blev väll kring 1500kr för 2 nycklar.

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]