Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Torp142
Nån som har någon information om ändringar och nyheter i kommande XC40 2020?
När kommer nya modellen i produktion?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det var väl tal om en T2..?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
T5 TE nu då :)
av flea
Vilket paket måste man välja för att får Apple CarPlay, eller ingår det i modellår 2020?
av UnleashFusion
flea skrev: sön 07 apr 2019, 17:24 Vilket paket måste man välja för att får Apple CarPlay, eller ingår det i modellår 2020?
Den finns i teknikpaket
av dfa
flea skrev:Vilket paket måste man välja för att får Apple CarPlay, eller ingår det i modellår 2020?
Navigationspaket Pro.
"Smartphone integration" heter tillvalet som du behöver.
av flea
Tack UnleashFusion & dfa!

Kanske fel tråd, men har någon erfarenhet av Volvos navigering vs Waze, Google Maps, Apple maps via CarPlay?

Har förstått att man endast kan få instruktioner i förardisplayen om man använder Volvos navigering, men finns det några andra nackdelar (hastighet, gps precision etc)?
av dfa
flea skrev:Tack UnleashFusion & dfa!

Kanske fel tråd, men har någon erfarenhet av Volvos navigering vs Waze, Google Maps, Apple maps via CarPlay?

Har förstått att man endast kan få instruktioner i förardisplayen om man använder Volvos navigering, men finns det några andra nackdelar (hastighet, gps precision etc)?
Ja min kvalificerade gissning är att du bara får upp kartan i förardisplayen ( samt i HUD om du väljer det) med Volvos Navigation, precis som på 90-serien. Det är väl den enda fördelen som jag ser.
Nu kanske det är ett icke-problem eftersom man inte verkar kunna köpa Smartphone Integration "löst" utan endast tillsammans med Volvos Navigation i dagsläget. Gissa varför :)
Jag använder bara Google Maps ( via Android Auto) men mest för att jag inte ville betala för Navi när det begav sig.
Om jag hade köpt ny bil i dagsläget hade jag övervägt att efterhandsinstallera Android Auto (beroende på pris givetvis) eftersom Google Maps räcker för mig. Tycker det är klockrent.
av flea
Jag skippade navigering och teknikpaket, går att köpa till Apple CarPlay för 1990kr hos Bilia vilket blir billigare.
av dfa
flea skrev:Jag skippade navigering och teknikpaket, går att köpa till Apple CarPlay för 1990kr hos Bilia vilket blir billigare.
Bra!

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]