Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Knatch skrev: fre 05 apr 2019, 16:28 Dom behöver inte alls funka. Mina gjorde inte det så jag tog bort bladen. Då gnällde besiktningsmannen på att bladen va borta, eller armarna. Så jag ringde dit en polare som langade över sina armar till min bil och då gick den igenom trots att dom inte funkar
Med xenon måste den funka.
av MickeM
Knatch skrev: fre 05 apr 2019, 16:28 Dom behöver inte alls funka. Mina gjorde inte det så jag tog bort bladen. Då gnällde besiktningsmannen på att bladen va borta, eller armarna. Så jag ringde dit en polare som langade över sina armar till min bil och då gick den igenom trots att dom inte funkar
Halogenutrustade bilar behöver inte strålkastarrengöringen fungera på.

Men det måste fungera på xenonutrustade bilar.

Att den måste ha torkararmarna monterade är nog för utstickande spröt som är extra farligt för fotgängare.
av SnurreSprätt
Har man xenon ljus så måste det finnas strålkastar rengörning. Men jag tror inte den lagdelen beskriver mer fördjupande om det måste ske via ett blad som torkar eller nått som ex spolar strålkastaren.
Att plocka bort armarna och ha 1 stål pinne sticka ut vid varje strålkastare orsakar i stället nått i stil med extra fara vid påkörning av gångtrafikant (minns inte vad den specifika termen kallas).

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Erfarenheter XC90?

Tror XC90:n har förstärkt vinkelväx[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]