Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MBjerner
tutten82 skrev:Hade in min idag på Helmia i Karlstad. De kunde inte byta då Volvo inte hade kommit ut med nya låskistor. V90 CC-17
Vad konstigt. Min verkstad sa att Volvo hade löst det och att dom skulle beställa hem dom och byta...
av LJN
Japp, det skulle vara värdefull info att få artikelnummer på nya versionen av låskistor:) Blir så mycket lättare då att få PST att göra jobbet...
av MBjerner
Fick ny info idag av min verkstad. Volvo har löst problemet till XC90 men inte till V90 än men det var på gång :bored:
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
MBjerner skrev:Fick ny info idag av min verkstad. Volvo har löst problemet till XC90 men inte till V90 än men det var på gång :bored:
Är det sommar som är lösningen? ;-)
Användarvisningsbild
av Chilly
Som jag har förstått det så är det samma gamla kistor som förut. Skillnaden är att det följer mefd ett gummiskydd som träs över kistan så att den blir tät mot vatten.
av MBjerner
EbbevonVolvo skrev: fre 05 apr 2019, 19:21
MBjerner skrev:Fick ny info idag av min verkstad. Volvo har löst problemet till XC90 men inte till V90 än men det var på gång :bored:
Är det sommar som är lösningen? ;-)
:-) :-)
Användarvisningsbild
av Robbi
Ja, artikelnummer är högaktuellt då min nybilsgaranti har gått ut och jag planerar att driva detta med min ÅF, när det finns en lösning. Jag har köpt en bil med felaktiga låskistor och planerar att faktiskt inte byta efter tre år utan denna får gå sina 5-7 år.
Användarvisningsbild
av Derank
Du har i praktiken 3års garanti år 3 använder du dig av reklamstionsrätten.

Jag fick hela instrumentbrädan bytt år 3 och stötdämpare fram år 3.

Så dina låskistor är inga problem att få åtgärdade

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 37

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]