Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja tänkte fixa mitt värmeelement hos bilia vet inte om jag ska requesta en felsökning eller om dom ska byta delarna direkt då det är billigare.

Jag har problem med att värmen i sätet inte går igång:
0x5B01 Vänster värmeelement Felaktig signal

Tänkte höra om någon visste ifall det med stor chans kanske bara är dynorna som är paj eller om det är kontrollenheten som kan ha pajat. Sitsen är ganska sliten så skulle inte vara förvånad att dynan som man sitter på skulle vara sönder fast då borde väll rygg dynan fungerar, för dom är väll inkopplade separat i styrenheten? Eller stänger styrenheten av båda ifall den ena inte fungerar?

felsökning för dessa ligga på 2500 så om om man gissar rätt på vad som kan va fel får man ju en najs besparning.
Oftast är det rumpgrillen som pajar,funktionen stängs av helt om det föreligger ett kretsfel.
Fanns inte att beställa varken grillen eller ny dyna förut,men nu verkar dom finnas igen..
Jag var tvungen att köpa en komplett stol från skroten till min bil när delar inte fanns..
Tog en högerstol,är inte lika nersutten.. ;-)

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]

Ingen internetanslutning via SIM

Tack för svar, bilen skall in på servic[…]