Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Japp. Kan vara så att den gett upp då. Du kan sätta i en annan men ligger fel mjukvara i den så kommer stc/dstc vara avaktiverat och du kommer få felkoder. Den ska dock vara kommunicerbar.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Det är just de jag har problem med.. Jag har testat 3 olika bcm.. känns lite långsökt att d skulle vara fel på alla de.. datorn får inte kontakt med BCM.. Dom har samma artikel nr.. har även testat att löda min BCM men utan resultat.. kan d inte vara cem som är problemet?? Har även fel kod

ME7-510F signal fordonshastighet
Permanent

ME7 9400 bromspedalsgivare; orimlig signal
Jag har absolut inget emot att mäta om jag bara visste hur jag ska mäta :) jag har en mutlimeter kan även få tag på ganska avancerade multimeter från jobbet.. men hur ska jag mäta.. ja förstår att det är uttagen till BCM som ja ska mäta.. röda pinnen i varje pin i uttagen men sen svarta, vart ska den?.. va ska jag ha för inställning i multimeten? Och vad ska d stå i skärmen :).. Jag har hittat 3 olika kopplingsscheman till min xc90 03 men vet inte vilken som e rätt för d står från 2005 på dom och en "primer"..

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]

Ingen internetanslutning via SIM

Tack för svar, bilen skall in på servic[…]