- mån 01 apr 2019, 20:58
#1308731
Gäller en v50 t5
Jag köpte den trasig. Trasig topplockspackning stod det.
Byte packningar och bultarna till toppen. Men bilen kokade förfarande.
Plana toppen och monterade allt igen.
Utan att byta topplocksbultarna.
Fick felkoder på kamlägesgivare till och från. Och svår startad till och från.
Ibland startar den direkt. Och ibland tar det någon minut innan den startat.
När jag har provkört den lite så går den riktigt fint. Släpper direkt om man gasar på 2 växeln.
Men kompprovet visar runt 4-5 bar i varje cylinder. Konstigt när den går så fint så fort den har startat.
Tror ni toppen e skrot ändå? Jag tycker ändå att det e konstigt att det är i princip samma tryck på alla cylindrar.
Och varför skulle den starta 3 av 5 gånger och bara krångla ibland?
Jag köpte den trasig. Trasig topplockspackning stod det.
Byte packningar och bultarna till toppen. Men bilen kokade förfarande.
Plana toppen och monterade allt igen.
Utan att byta topplocksbultarna.
Fick felkoder på kamlägesgivare till och från. Och svår startad till och från.
Ibland startar den direkt. Och ibland tar det någon minut innan den startat.
När jag har provkört den lite så går den riktigt fint. Släpper direkt om man gasar på 2 växeln.
Men kompprovet visar runt 4-5 bar i varje cylinder. Konstigt när den går så fint så fort den har startat.
Tror ni toppen e skrot ändå? Jag tycker ändå att det e konstigt att det är i princip samma tryck på alla cylindrar.
Och varför skulle den starta 3 av 5 gånger och bara krångla ibland?