- mån 01 apr 2019, 15:18
Vad tycker du om utrustningen i bilen? Är du nöjd med alla tillvalen?
Vill inte att en bil för 400k skall upplevas tråkig.
Malmstroem skrev: ↑mån 01 apr 2019, 15:03 Jag pratar om fullastad med grejor för en vecka i fjällen med två hundar, två (numera rätt stora) ungar och åtta skidor etc. Nu kom jag från en A6 Allroad med tre-liters V6, så jag kan ha lite skev referensram.Tusen tack för all info! Tacksam.
För övrigt har jag just bokat upp B96 uppkörning, men inte fått tid förrän juni. Så skotersläpet får dras med en 245 -90 med 117 hästkrafter, eftersom jag inte får dra det med min XC90. Det går det också. Men nu kan vi tala om riktigt långsamt.
En XC90 D4 FWD gör 0-100 på 9,2 sekunder och toppar 205 km/h. Det bör räcka för de flesta. Det är bara att jag vill ha en snabbare bil, så jag tycker att det var värt att lägga till pengar för en D5 som gör 0-100 på 7,8 sekunder. Det finns inga "fakta" bakom det, utan bara min uppfattning.
Hur prestanda uppfattas är högst personligt. Det är bara du som kan avgöra vad som räcker för dig. Prestanda för att köra 80 km/h med släp lär räcka. Det är omkörningsprestanda som kan vara lite sämre med en D4. Men i realiteten så bör du nog inte ta omkörningar där du inte säkert kommer om med en D4.
Vad tycker du om utrustningen i bilen? Är du nöjd med alla tillvalen?
Vill inte att en bil för 400k skall upplevas tråkig.