Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
håller på och brottas med TCO för tjänstebil. Jag har kommit en bit men är inte riktigt i mål.
Med en T8 räcker TCOn ungefär till
Metallic
Momentum Advanced Edition
Teknikpaket

Väljer jag istället en T6 TE så finns det ungefär utrymme för 25000kr i options/tillval.
Hur hade ni resonerat.

Metallic, Inscription och Teknikpaket

eller

Metallic, Momentum Advanced Edition, Teknikpaket Pro, Läderpaket

Är öppen för förslag på andra kombinationer också.
T6! 😀

Har ju ordentligt med hästkrafter ändå..
Jag hade tagit tillval för den pengen alla dagar i veckan.

Prestandan är kul ett tag, men tillvalen uppskattar du hela vägen till bytesdagen..

Hur många Tesla-ägare ligger och pressar och utnyttjar prestandan dagligen? Kul i början..

Bättre stereo, head up och läder är ju gött varje dag.. 😀

Så tänker jag..
Tack för input.
Angående lev tid så vet jag inte. Det svar jag fått är att det är samma på T6 och T8.

Det lutar åt T6
Momentum Advanced Edition
Metallic
Teknikpaket Pro
Elmanövererad förarstol
Svart innertak
Kupe + bagagerumsmatta
Stänksskydd fram och bak.
Går inte att jämföra då det är helt annan nivå

https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf

Väljer du Inscription får du per automatik allt som finns i momentum advanced edition och sedan får du extra lullul ur inscription

allt står på listan vad som ingår vare sig momentum edition/inscription etcetc

**OBS** prislistan/utrustningar är från MY19 så MY20 har en små förändringar i olika utrustningsnivåer så att säga
Anledningen till att jag frågar är då jag har två offerter på samma nivå och kan inte riktigt bestämma mig. Ena är

T6 TE Momentum Advanced
Metallic
Teknikpaket Pro
Lastpaket V60
Läderpaket
Harman Kardon
Akustikrutor
Förarstol elmanövererad
Innertak svart
Lastrummsmatta
Gummimattor
Stänksskydd fram och bak

Den andra är
T6 TE Inscription
Metallic
Teknikpaket Pro
Lastpaket
Harman Kardon
Akustikrutor
Lastrumsmatta

Det är lite mer tillval på momentum men tyckte vissa delar på inscription var rätt trevliga när jag var och tittade på båda idag. Tex panelen i läder. Men vet inte om det motiverar mer än tillvalen i momentum och jag tycker det är svårt att tyda alla skillnader.
KeeM skrev: fre 05 apr 2019, 19:30
Detta är personligt givetvis. Skillnaden mellan dom invändigt är minimalt(t.ex i inscription: panelen i läder, en helt annan dekorinlägg. Det som är mer ur inscription är utvändigt(kromdetaljer i grillen, bakre-diffuser med rektangulära-utblås och krom-listen mellan utblåsen(ur momentum är det enbart runda-utblås. andra fälgar.

paketmässigt är den densamma vare sig ur momentum/inscription givetvis.
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]