Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Derank skrev: sön 31 mar 2019, 12:19
fjohan82 skrev:
x74 skrev: sön 31 mar 2019, 11:08 Kan inte annat än hålla med dig, de låter inget vidare. Det där jävla vinandet stör mig nått fruktansvärt, min axel är ju nybytt ändå viner den, skorrandet är ochså smått påväg med. Vea är rena fiaskot.
Jag blir dock inte klok på vad det är som gör att detta inte drabbar alla maskiner... :-/
Från min hör jag fortfarande inget efter 7500 mil.
Många vet inte ens att deras bilar låter. De tror att det ska låta så.

Jag har åkt med ett flertal kollegor i deras Volvo, Audi och BMW och påpekat massor med saker som gnekande inredning tjutande ac osv osv.

Men när man pratar med dom har dom inga fel på deras bilar och undrar alltid varför alls mina bilar är nåt fel på

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Jag kan naturligtvis göra en video till och spänna upp öronen extra mycket, men i det vardagliga tycker jag mig inte höra någon skillnad idag mot hur den lät när jag gjorde senaste videon:
Jag syftade inte specifikt på dig, jag menade mer allmänt.

Och många bryr sig säkert inte heller om det rasslar och gnekar i inredningen el bilen vibrer osv.

Alla har vi ju olika referenser.

Men just det där ljudet på vea motorerna tycker jag mig hörs lite överallt.

Derank skrev: sön 31 mar 2019, 16:46 Jag syftade inte specifikt på dig, jag menade mer allmänt.

Och många bryr sig säkert inte heller om det rasslar och gnekar i inredningen el bilen vibrer osv.

Alla har vi ju olika referenser.

Men just det där ljudet på vea motorerna tycker jag mig hörs lite överallt.

Okej!
Jo så är det ju absolut. Många vet varken vad dom kör eller har för motor. Än mindre vet de hur motorn normalt ska låta...
fjohan82 skrev: sön 31 mar 2019, 14:26
Jag kan naturligtvis göra en video till och spänna upp öronen extra mycket, men i det vardagliga tycker jag mig inte höra någon skillnad idag mot hur den lät när jag gjorde senaste videon:
Av alla klipp från sidan 1 med vinande ljud men på din bil låter det ingenting, förutom dieselknattern(aka motorn) självfallen
UnleashFusion skrev: sön 31 mar 2019, 16:50
fjohan82 skrev: sön 31 mar 2019, 14:26
Av alla klipp från sidan 1 med vinande ljud men på din bil låter det ingenting, förutom dieselknattern(aka motorn) självfallen
Precis.
Det är märkligt att "typ alla" verkar falla i bitar men min håller, varken balansaxlar eller EGR som bråkar.
Detta trots att jag knappast har lätt gasfot...
fjohan82 skrev:
x74 skrev: sön 31 mar 2019, 11:08 Kan inte annat än hålla med dig, de låter inget vidare. Det där jävla vinandet stör mig nått fruktansvärt, min axel är ju nybytt ändå viner den, skorrandet är ochså smått påväg med. Vea är rena fiaskot.
Jag blir dock inte klok på vad det är som gör att detta inte drabbar alla maskiner... :-/
Min har gått 16000 mil nu och har inget sådant
Jimmy Svensson skrev:
fjohan82 skrev:
Om du kör bilen som står i din signatur, så har du ingen VEA-motor och kan simma lungt!
EbbevonVolvo skrev:
Jimmy Svensson skrev:
fjohan82 skrev: Jag blir dock inte klok på vad det är som gör att detta inte drabbar alla maskiner... :-/
Om du kör bilen som står i din signatur, så har du ingen VEA-motor och kan simma lungt!
Nä tyvärr stämmer inte den. Kör XC60 14- D4 med vea motor
Vet inte hur man ändra info. Ska klura på det
Magnus-B skrev:En jobbarkompis säger också att han inte har nåt vinande på sin D4 men när han passerade mig i garaget så ven den värre än min.

/M
Och nu ikväll hade motorn stannat och när han startar igen så går den riktigt dåligt.
Ska bli intressant och se om det är ett balansaxelhaveri.

/M
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 132
Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]

Snyggt jobbat!

ATF tycker iallafall jag känns väldigt b[…]