- ons 27 mar 2019, 20:32
För att återkoppla så har felet nu blivit funnet och tyvärr ser det inte ljust ut för bilen eller ja rättare sagt, motorn.. De tre cylindrarna som misständer har luft bortfall (kompression bortfall?), "läcker luft som ett såll" frasen som teknikern framförde. Det som kommer hända nu är att toppen kommer lyftas för att se vad som är fel, kan möjligen vara ventilerna men det är än så länge enbart spekulation från teknikerns sida. Jag är inte motorkunnig men känns det inte ganska osannolikt att ha 3 ventiler som krånglar samtidigt i 3 cylindrar? Är det inte mer sannolikt att toppen är felgjuten eller något åt det hållet?
Hur som helst så är felet anmärkningsvärt på en så pass ny bil och helt oacceptabelt enligt min mening även om felet går att åtgärda så skulle jag lyssna efter minsta lilla missljud och aldrig kunna känna mig säker på att bilen skulle hålla den tid vi hade tänkt behålla den.
Så med detta besked så känns det ännu mer givet med ett återköp vilket jag hoppas och tror inte kommer drabba oss ekonomiskt men det går väl att sia om.
Hur som helst så är felet anmärkningsvärt på en så pass ny bil och helt oacceptabelt enligt min mening även om felet går att åtgärda så skulle jag lyssna efter minsta lilla missljud och aldrig kunna känna mig säker på att bilen skulle hålla den tid vi hade tänkt behålla den.
Så med detta besked så känns det ännu mer givet med ett återköp vilket jag hoppas och tror inte kommer drabba oss ekonomiskt men det går väl att sia om.
Kör: Polestar 2 Long range Dual motor 78kWh Plus/Pilot
Tidigare: Volvo V60 2021 Recharge T6 R-Design
Tidigare: Volvo XC60 2018 T5 II AWD R-DESIGN
Tidigare: Volvo V60 MY16 D4 OR BE PRO automat
Tidigare: Volvo V70 MY11 2,5FT automat R-design Polestar
Tidigare: Saab 9-3 SC 2,0t Vector -07
Tidigare: Saab 9-3 SS 2,0t Linear -05
Tidigare: Volvo V60 2021 Recharge T6 R-Design
Tidigare: Volvo XC60 2018 T5 II AWD R-DESIGN
Tidigare: Volvo V60 MY16 D4 OR BE PRO automat
Tidigare: Volvo V70 MY11 2,5FT automat R-design Polestar
Tidigare: Saab 9-3 SC 2,0t Vector -07