Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobo1000
Hej jag har läst att det verkar vara vanligt med broms, motor, antispinn o abs lampor som lyser, jag är själv inge vidare på att meka så jag lämnar den till verkstad, har bytt abs givare o abs ring och nu även antispinn den grejen i ratten, men antispinn fortsätter att lysa så då är det väl styrenheten som många här brukar kunna löda så allt funkar, min fråga är om det fi nns någon vänlig själ här.som kan o vill hjälpa att löda om styrenheten, självklart mot ersättning, skulle bli oerhört tacksam om någon kan ringa mej, jag bor i stockholm men åker gärna några mil för att få det här åtgärdat :-(
av MickeM
Vad har du för felkoder?

Att byta saker i blindo blir dyrt och omständigt, som du märker.....
av Bobo1000
Jag vet faktiskt inte vilka felkoderna är och jag vet inte om han som mekar min bil kan koppla upp den eller om han gissar vad det är, men det troligaste är väl att det r abs enheten? Eller vad annat kan det vara när vi bytt det vi bytt? Alla tipa är värdefull men fortfarande hoopas jag att någon vill hjälpa mej att få den omlödd
av halvgute57
Som MickeM skriver är felkoder värdefulla för felsökning så att man inte blindbyter delar...
Googla på abs styrenheter så får du träff.
av Frankpalovaara
Hur gick det för dig?? Jag har samma problem nästan men vill inte byta ut något tills jag vet vad som ska bytas.. Jag har 3,4 felkoder en av dom är 1a5f kommunikation med bcm.. Jag har testat 2 beg ABS styrenheter utan resultat plus att jag har lödat min fast det såg inte ut som att den behövdes.. vet inte vart jag ska fortsätta söka?

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]

Ingen internetanslutning via SIM

Tack för svar, bilen skall in på servic[…]