mrclean_c skrev: ↑lör 30 mar 2019, 21:11
Cotag skrev: ↑mån 25 mar 2019, 19:55
mrclean_c skrev: ↑tis 19 mar 2019, 22:04
https://youtu.be/O3X8Z7DrGU0
Låter ju för fan som en symaskin. Står intill en husvägg så ljudet skulle förstärkas lite.
Hur har det gått, har du varit hos säljaren?
Ja, pratade med en servicetekniker på Bilia och han var väl medveten om problemet. Jag får en ny. Dom hade bytt ett par stycken men ljudet har återkommit på dom. Nu fanns den nya versionen sa han så den skulle jag få. Han var lite stressad så jag han inte prata mer just då men det var inga problem att få en ny iallafall. Men det verkade som att det nya balansaxelpaketet redan fanns tillgängligt. Eller är det en tredje version som släpps i sommar?
Alla dessa ständigt "nya versioner" som "snart" ska släppas är väl, gissningsvis, mest till för att ingjuta hopp hos förtvivlade kunder med ylande balansaxlar.
VEA har varit på marknaden 6 år nu, varför skulle just nästa "uppdaterade" paket lösa problemet, tänker jag.
I tidigare inlägg har jag skrivit om de olika nummer på axelpaket som suttit/sitter i just min bil (D4).
viewtopic.php?p=1279824#p1279824
Min bil börjar så smått få oljud igen efter 1500 mil, eftersom den nu rullat 15000 mil så har jag inte längre någon maskinskadeförsäkring som skulle kunna täcka delar av ett förestående byte.
Framöver får jag betala för Volvos konstruktionsfel själv.
Skärpning Volvo.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64