- tor 21 mar 2019, 21:31
#1306500
Hej,
Har bestämt mig för V60CC och är ambivalent som tusan huruvida man ska gå på D eller T. Hade bestämt mig för D4 men så dök T5 upp i konfiguratorn häromdagen. Någon här med vettiga tankar kring dessa val? Förutsättningarna är privatköp varför 2a-handsvärdet är av viss betydelse om 3-5 år, kör 1500-2000 mil om året (mycket korta sträckor, färre längre). Det känns som att man får mer för pengarna kortsiktigt med D4 i form av förbrukning, malus, utrustning (SE advanced på D4 kontra advanced på T5) samt att D4 kampanjas bättre nu än vad T5 gör. Någonting säger mig dock att bensin är lite mer ”rätt” val att göra idag?
Ledsen om detta avhandlats tidigare i trådar, men det känns som att det svänger lite fram och tillbaka så det hade varit uppskattat med lite initierade tankar. Är själv rätt oinsatt...
Många tack!
Har bestämt mig för V60CC och är ambivalent som tusan huruvida man ska gå på D eller T. Hade bestämt mig för D4 men så dök T5 upp i konfiguratorn häromdagen. Någon här med vettiga tankar kring dessa val? Förutsättningarna är privatköp varför 2a-handsvärdet är av viss betydelse om 3-5 år, kör 1500-2000 mil om året (mycket korta sträckor, färre längre). Det känns som att man får mer för pengarna kortsiktigt med D4 i form av förbrukning, malus, utrustning (SE advanced på D4 kontra advanced på T5) samt att D4 kampanjas bättre nu än vad T5 gör. Någonting säger mig dock att bensin är lite mer ”rätt” val att göra idag?
Ledsen om detta avhandlats tidigare i trådar, men det känns som att det svänger lite fram och tillbaka så det hade varit uppskattat med lite initierade tankar. Är själv rätt oinsatt...
Många tack!
V60CC D4 -20